sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

خرید بلیط هواپیما
امامزاده سید ابراهیم در روستای چکان
ایران

  • امامزاده سید ابراهیم(ع) واقع در روستای چکان مراغه

    در آذربایجان نزدیک به شهر مراغه جاذبه دیدنی مذهبی در کنار طبیعت بکر روستان چکان با گنبدی سبز خودنمایی میکند که برای محلیان و اطرافیان که به پابوس امامزاده میروند جایگاهی بزرگی دارد.

    امامزاده سید ابراهیم  آرامگاه سید جلیل القدر نوه سوم امام موسی بن جعفر ع هستند که در موقع هجرت از سوی مدینه به مشهد مقدس به دست مخالفان و دشمنان امامت و ولایت به شهادت می رسند ودر چکان فعلی دفن می گردند. حدود تاریخ کشف قبر امامزاده سید ابراهیم (ع) به سال ۱۲۰۰ شمسی برمی گردد.


    شرح حالی از مکان امامزارده  :

    محیط امامزاده قریب به ۳ هکتار است که رودخانه ای به برکت امامزاده اضافه کرده است ودر قسمت غربی دیوار حرم نزدیک ضریح مطهر سنگ حجاری شده ای به عرض ۸۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر نصب شده است. ساختمان بقعه نسبتا ً در وسط عرصه قرار گرفته است، درقسمت شرقی آن رودخانه محلی جاری است ودر اکثر فصول سال پراز آب می باشد.
    قسمت غربی امامزاده متصل به روستای چکان است و ورودی قدیمی امامزاده از این مسیر می باشد. در اطراف بقعه رواقهائی در ضلع های شرقی و شمالی وجنوبی ساخته شده که زائرین برای استرحت و صرف غذا استفاده می کنند در زیر رواقهای شرقی به تعداد ۱۲ باب زائر سرا وجود دارد که در اختیار زائرین قرار می گیرد