22 ترفند کوتاه درباره یک پرواز طولانی!

پرواز طولانی به معنی ساعت ها نشستن بر صندلی ست که شما به آن عادت ندارید. برای مثال پرواز استرالیا به لندن چیزی در حدود 22 ساعت است. این شرایط را شاید بتوان به نوعی 22 ساعت شنیدن داد و بیداد کودکان، صدای دائم موتورهای هواپیما و خلاصه گذراندن در یک شرایط سخت معنی کرد. علاوه بر این ممکن است خوش شانس نباشید و در پایان از عوارض یک سفر طولانی هم در امان نمانید. به هرحال اینها تنها چالش های یک پرواز طولانی نیست. ممکن است در این سفر از ساده ترین اتفاقات ناخوشایند (مثل سرو صدا و بحث جدل در کابین) تا تلخترین آنها در انتظارتان باشد.(مثل تهوع از ترس، مشکلات وریدی و یا متورم شدن پاها).

اما خوشبختانه ترفندها و نکته هایی هستند که میتوانید با دقت برآنها یک پرواز طولانی را به خیر و خوشی از سر بگذرانید.

 

1. رزور بیلط را پشت گوش نیندازید

شاید در یک سفرکوتاه هوایی این مساله چندان مهم نباشد که در کجا نشسته اید. اما اگر هدف شما یک پرواز طولانی ست، هرچه زودتر اقدام کنید شانس بیشتری دارید تا صندلی بهتری رزرو کنید.

 

2. صندلی های عقب هم بد نیست!

اگر عاشق جلو نشستن در هواپیما نیستید و یا زمانی که خرید میکنید خیلی از بلیط های جلو پر شده است، انتهای هواپیما هم چندان بد نیست. هرچند که احتمالا آن پشت کمی شلوغ تر باشد اما شما این شانس را دارید که در صورت پر نشدن همه صندلی ها، احتمالا یکی دو صندلی کناری تان خالی باشد!

 

3. پروازهای Premium Economyرا انتخاب کنید

هرچند که به دلیل قیمت بالاتر پروازهای پریمیوم چندان به آن مایل نباشید اما بد نیست در سفرهای طولانی مزیت های آنها را هم در نظر بگیرید. جای بیشتر برای دراز کردن پاها و صندلی هایی که برای راحتی بیشتری طراحی شده اند از مزیت های پرواز پرمیوم هستند.

 

4. خودتان را برای کمی کسالت آماده کنید

اینکه بعد از یک پرواز طولانی کمی ناخوش باشید چیز عجیبی نیست اما راهکارهای هست که میتوانید این کسالت را به حداقل برسانید. برای مثال چند روز قبل از پرواز ساعت خواب خود را با ساعت پرواز هماهنگ کنید، قبل از پرواز استراحت را فراموش نکنید و سعی کنید بلیطی را رزرو کنید که در طول روز به مقصد برسد. بعضی ها به طور عجیبی معتقدند 24 ساعتِ قبل از پرواز را بایستی حسابی فعالیت کنند تا در طول پرواز خوب بخوابند. اما با توجه به قابل پیش بینی نبودن شرایط پروازها، این کار به نظر ایده خوبی نیست.

 

5. به موقع به فرودگاه برسید

معمولا پروازهای طولانی به معنی برنامه ریزی برای رفتن به محلی بسیار دورتر است و احتمالا یک پرواز محلی نیست که با از دست دادن آن گزینه دیگری برای رسیدن به مقصد داشته باشید! پس سعی کنید با یک برنامه ریزی درست، به موقع در فرودگاه باشید.

 

6. آرامش را به شرایط حاکم کنید

فردا یک پرواز طولانی پیش رو دارید. پس برنامه هایی که برای امروز درنظر دارید بسیار مهم هستند. سعی کنید صبحانه خوبی بخورید. کمی ورزش کنید. کتاب یا سرگرمی که می پسندید را دنبال کنید و در کل روز قبل از پرواز را با آرامش سپری کنید.

 

7. بار اضافه حمل نکنید

کاملا درست است که شما زمان بسیار بیشتری را به نسبت یک پرواز معمولی پیش رو دارید. اما قرار نیست تنها به این خاطر هرچه مجله و کتاب نخوانده دارید به چمدانها اضافه کنید! با این اوصاف به اندازه ای که فکر میکنید کافی است تا در طول پرواز حوصله تان سرنرود، کتاب و یا موسیقی انتخاب کنید.

 

8. بالشت بر ندارید!

بالشت کوچک برای یک پرواز طولانی گزینه مناسبی به نظر میرسد. این بالشت ها معمولا به قیمت پائینی در فرودگاه ها به فروش میرسد. بنابراین آوردن یک بالشت کوچک از منزل و اشغال کردن فضای کوله یا چمدان با آن، به نظر منطقی نیست!

 

9. گوشی های مخصوص محو صدای محیط یا Noise-cancelling headphones

حتی اگر به این گوشی های مخصوص دسترسی ندارید هدفن های با کیفیت هم تا حد زیادی شما را از شر سر و صدای کابین خلاص میکنند. چنین وسیله ای در طول سفر هوایی بدون شک به دوست و همراه شما تبدیل خواهد شد!

 

10. چشم بند را فراموش نکنید

مخصوصا اگر پرواز در طول روز صورت میگیرد ممکن است نور محیط اجازه ندهد به راحتی استراحت کنید. حتی در پروازهای شبانه هم ممکن است با طلوع آفتاب یا با وجود نورهای کمِ کابین نتوانید به خوبی استراحت کنید.

 

11. لباس راحت بپوشید

شما در سفر و در یک پرواز هوایی طولانی هستید! پس بخاطر داشته باشید که اینجا مهمانی نیست و قرار نیست شما کسی را تحت تاثیر قرار دهید. سعی کنید لباس های راحت بپوشید. لباس های تنگ مثل شلوارهای جین گزینه مناسبی برای یک پرواز طولانی نیستند.

 

12. پتو مسافرتی چیز بدرد بخوری ست!

چه در طول یک پرواز و چه قبل از تیک آف، هوای کابین ممکن است به طور پیش بینی نشده ای تغییر کند. یک پتو مسافرتی سبک که به راحتی در وسایل شما جای بگیرد باعث میشود شما برای هر تغییر دمایی آماده باشید!

 

13.  چند فیلم برای سرگرمی انتخاب کنید

به امید سیستم پخش هواپیماها نمانید. در تبلت یا لب تاپ خود چند فیلم سرگرم کننده داشته باشید تا اگر حوصله تان سر رفت به آنها رجوع کنید.

 

14. پادکست گوش کنید!

چه در یک پرواز طولانی و چه هرزمان دیگری مثل آن، پادکست ها یگ گزینه مطلوب و جذاب برای یادگیری و گذراندن وقت هستند. علاوه بر این در هنگام گوش دادن پادکست در مقایسه با فیلم و عکس به دلیل خاموش بودن صفحه، مقدار بیشتری از باتری شما برای ادامه سفر ذخیره میشود.

 

15. سالم بمانید

سفر در یک کابین فلزی آن هم برای چندین ساعت طولانی اصلا خوش آیند نیست. به خصوص، یک جا نشستن دشمن سلامتی شما در پرواز طولانی مدت است. تشنگی و پایین آمدن سطح آب بدن و مشکلات وریدی مثل لخته شدن خون در پاها که ناشی از یک جا نشستن مداوم است را جدی بگیرید. برای دوری از این دو اتفاق، پیوسته آب بنوشید و گه گاهی در راهرو شروع به قدم زدن کنید.

 

16. بهداشت را رعایت کنید

سعی کنید وسایل بهداشتی را دم دست داشته باشید. دندانهایتان را بعد از صرف غذا بشورید و اگر نیاز شد لباس هایتان را تعویض کنید این کار را در سرویس بهداشتی انجام دهید.

 

17. با مهمانداران صمیمی تر شوید!

معمولا به خدمه پرواز توجه زیادی نمیشود اما شما میتوانید یک قدم فراتر گذاشته و با آنها دوست باشید. این نه تنها باعث میشود شما مورد توجه بیشتر آنها قرار بگیرید بلکه درصورتی که آنها اهل مقصدی باشند که شما به آن سفر میکنید، میتوانند اطلاعات خوبی در مورد آنجا در اختیار شما قرار دهند.

 

18. کمی غذای اضافی بردارید

از آنجا که غذاهای هواپیما همیشه زیاد نیست، مخصوصا در پروازهای طولانی بد نیست که مقداری غذای سبک و میوه اضافی به همراه داشته باشید. به خاطر داشته باشید به دلیل شرایط خاص پرواز، بهتر است از پرخوری دوری کنید.

19. ساعت خود را تنظیم کنید

وقتی سوار هواپیما شدید ساعت خود را به وقت مقصد تنظیم کنید. بهتر است در طول پرواز ذهنیت و روال برنامه ریزی شما با توجه به زمان مقصد تنظیم باشد.

 

20. تشنه نمانید

تقریبا این توصیه همه است که در طول پرواز تشنه نمانید. بهتر است حدودا هر یک ساعت یک لیتر آب بنوشید تا بدن شما از حالت تعادل خود خارج نشود. اغلب کسانی که تجربه پروازهای طولانی داشته اند، توصیه میکنند نوشیدن الکل به دلیل احساس تشنگی زیاد و پایین آوردن هشیاری گزینه مناسبی در طول پرواز نیست.

 

21. عصبانیت را کنترل کنید

اگر از هرچیزی احساس نارضایتی میکنید یا مشکلی پیش آمده و گلایه دارید خونسرد باشید. با وجود همه اتفاقات و بحث ها بین مسافرین، همه شما از یک مبدا مشخص به سمت یک مقصد مشخص در سفر هستید. پس بیشتر از هر زمان دیگری از خودگذشتگی نشان دهید و سعی کنید شرایط را آرام کنید.

 

22. کسالت بعد از سفر

قبلا هم گفتیم، این چیزی غیر طبیعی نیست که شما بعد از یک سفر طولانی احساس کسالت کنید. سعی کنید بعد از پرواز بدون معطلی کمی استراحت کنید و وقتی به اختلاف زمانی مقصد عادت کردید به ادامه سفر بپردازید. اگر احتمالا از بیماری خاصی رنج میبرید بد نیست نام آن را به زبان رایج کشور مقصد بدانید و یا حتی در جایی یادداشت کرده باشید. به خاطر داشته باشید شرایط در محلی که دیگران با شما هم زبان نیستند به سادگی کشور خودتان نیست.

شماره تلگرام پشتیبانی
09907712004