10 مورد از اسرار شغلی مهمانداران هواپیما که بهتر است بدانید

بادجت تراول با برخی از مهمانداران هواپیما ،که البته تمایل دارند ناشناس بمانند، در مورد چگونگی لذت بردن از راحت ترین، امن ترین و لذت بخش ترین پرواز و قبل از این که از آنها بخواهید به شما سرویس داده شود، مصاحبه ای انجام داده است و اسرار شغلی مهمانداران هواپیما را برای ارائه خدمات برملا کرده است. این مطلب را کامل بخوانید.

اسرار شغلی مهمانداران هواپیما

دکمه فراخواندن ، بهترین شیوه برای اینکه به مهماندار بگوئید “از من متنفر باش”

بزرگترین غرض در مقابل رفتار شما چیست؟ نوع رفتار مشتری یا همکار که شما را عصبانی می کند بدون اینکه معنی آن مهم باشد؟ برای مهمانداران، “دکمه فراخوان” است. اساسا نباید هرگز و به هیچ وجه آن را فشار دهید. بعضی از مسافران از دکمه فراخوان به عنوان قبض دریافت تنقلات و نوشیدنی خود قبل از بقیه مسافران استفاده می کنند و یا یک روش سریع خلاص شدن از شر زباله های خود در حالی که مهمانداران هنوز در حال سرویس دادن به دیگر مسافران هستند. نگران این هستید که هواپیما چه زمانی فرود می آید؟ یا چه زمانی می توانید جعبه ناهار را دریافت کنید؟ مهمانداران (به استثنای موارد آشفتگی جدی) هر 10 الی 15 دقیقه از کنار صندلی شما عبور خواهند کرد و می توانید مانند دیگران منتظر نوبت خود بمانید.

ممکن است بیشتر از یک مهماندار از آنها انتظار داشته باشید

شغل مهمانداری با چندین داستان و افسانه همراه است که متداولترین آن ها این است که مهمانداران غرق در پول و مزایا هستند و این مورد همیشه در حال افزایش است. هیچ چیز نمی تواند عین حقیقت باشد. به مهمانداران برای زمان صرف شده در هنگام پرواز حقوق پرداخت می شود و تاخیر فقط به این معنی است که آن ها در حال انجام کار نیستند، بهتر است این گونه بگوییم: 12 ساعت کار و 7 ساعت پرداختی. حقوق ماهیانه مهمانداران حدود 37 هزار دلار است که تقریبا با 16 هزار دلار شروع می شود.

انعام بدهیم یا خیر؟

خطوط هوایی و انجمن مهمانداران، انعام دادن را کاری شایسته نمی داند، در نتیجه زمانی که به یک مهماندار انعام بدهید، به احتمال خیلی زیاد آن را به شما برمی گرداند. اما اگر برای بار دوم اصرار کنید و چند اسکناس داخل دستانشان قرار دهید، معمولا قدردانی کرده و ممکن است به شما یک میان وعده رایگان و یا یک نوشیدنی بدهند (البته اگر منظورتان همان باشد). با این حال، اگر واقعا خدمات فوق العاده ای دریافت کردید، می توانید با نامه یا پست الکترونیک از کار خدمه پرواز یا فردی خاص قدردانی کنید که این امر بسیار صادقانه به حرفه پرواز کمک می کند.

مهمانداران مسئول عوض کردن پوشک نوزاد شما نیستند

مسافرانی که نوزادشان تازه متولد شده به سختی مورد قبول مهمانداران قرار می گیرند (بچه نه ماهه من در اولین پرواز داخلی که با هم داشتیم، تمام آب پرتقال را روی من ریخت. البته اگر بخواهم صادقانه بگویم، تقصیر من بود). اما فقط به این دلیل که شما می توانید به طرز قهرمانانه ای در حین پخش فیلم در هواپیما و نا آرامی 30 هزار فوتی در آسمان پوشک نوزاد خود را در بغل خود عوض کنید، به شما این اجازه را نمی دهد که پوشک را به مهماندار بدهید و از او بخواهید آن را نابود کند. در عوض، کیسه های زیپ دار به شما داده می شود که می توانید زباله های خود را در آن نگه دارید تا خدمه آمادگی خود را برای جمع آوری زباله اعلام کنند.

هیچ رازی برای نگرفتن کیف شما که وزنش بیش ار حد مجاز است، وجود ندارد

متوجه این امر هستیم که نمی خواهید 25 دلار برای چک کردن کیسه بپردازید. اما این بدان معنی است که شما باید با هوش باشید، اگر این اتفاق افتاد که نگهبانان کیسه بزرگ را از شما گرفتند، از صف بیرون رفته و اجازه بدهید آن را چک کنند. رو به یکی از مهمانداران کرده و بپرسید “شما پیشنهاد می کنید که من با این کیسه چه کار کنم؟”. با این کار یک گفتگوی دوستانه ای را با مهماندار آغاز می کنید تا به شما کمک کند بدون هزینه این کار را انجام دهید. (نکته: یکی از بهترین راه های جلوگیری از پرداخت پول برای کیسه های چک شده، ثبت نام و گرفتن یک کارت اعتباری پرواز است، مانند Citi Platinum Aadvantage Master Card که به شما اجازه می دهد به صورت رایگان کیسه ها را چک کنید)

لبخند بزنید!

مهمانداران از طریق روندی خاص به استخدام درآمده و سپس آموزش جامعی قبل از شروع کار در نحوه ارتباط برقرار کردن با عموم مردم به آنها داده می شود. برای یک مهماندار خوب، لبخند زدن و گفتن کلمه خانم یا آقا صرفا یک ایده خوب نیست، بلکه جزئی از مسئولیت شغلی به حساب می آید. برای دریافت بهترین سرویس کافیست با آنها تماس چشمی داشته، لبخند بزنید و به نحوی دوستانه صحبت کنید، در این صورت شگفت زده خواهید شد و به احتمال زیاد پتوی اضافه، یک فنجان آب و یک گوش شنوا بدست خواهید آورد. (مطمئنا، این پیش فرض باید کاملا واضح باشد. نگاهی سریع به اطراف بیاندازید و میزان کوچکی فضا و سر و صدا را بسنجید)

از گذاشتن پاهای خود روی دیوار خودداری کنید

تا حالا شده دوستی را فقط برای نوشیدن قهوه دعوت کرده باشید و از او بخواهید تا پای خود را روی دیوار قرار دهد؟ فکر نمی کنم. اگر شما در صندلی ای نشسته اید که فضای جلوی آن باز است، پاهای خود را روی دیوار نگذارید. خلبانان و خدمه پرواز تنها با حیوان خانگی خصومت ندارند (ممکن است با صدای بلند در جمع شما را خطاب کنند که این کار را انجام ندهید) و حتی می تواند در طی بلند شدن و فرود آمدن هواپیما خطرناک باشد.

هیچ دلیل خوبی برای بستن ساک دستی به پاهایتان وجود ندارد

این مورد یکی از رموز خدمه پرواز است، زیرا زمانی که سعی  می کنید از صندلی خود بلند شده و بیرون بیایید و یا در موارد ضروری که مجبور به تخلیه اضطراری هستید، این احتمال افزایش می یابد. اما توجه به این نکته برای هرکسی ضروری است از جمله شما. به راحتی ساک دستی خود را زیر صندلی جلویی قرار دهید نه روی پاهای خود، داخل صندلی یا کنارتان و پاهای خود را روی زمین بگذارید. زیرا گذاشتن پاها روی کیسه زباله صندلی جلویی اصلا به هیچ وجه ایده خوبی نیست.

تنقلات تعارف کنید

افراد کثیر الپرواز نگاه ویژه ای به سبد خرید میان وعده ها دارند. به نظر شما خدمه پرواز که 7 ساعت یا بیشتر را در هواپیما می گذرانند، چه حسی نسبت به این بسته بندی ها دارند؟ اگر واقعا می خواهید مهمانداران را خوشحال کنید، پرواز خود را با تنقلات پر کنید، نه تنها برای خود و عزیزانتان بلکه برای مهمانداران نیز در نظر بگیرید! همیشه توصیه می کنیم که در مسافرت شکلات های با کیفیت همراه داشته باشید، این کار نه تنها برای کارکنان در هنگام ورود و خروج یک سورپرایز است، بلکه می توانید با این کار به خدمه پرواز برای یک مسافرت طولانی و در هنگام تاخیر یا لغو پرواز به دلیل آب و هوای بد، حس خوبی بدهید.

در شرایط خاص عشق بورزید

اگر در ماه عسل، سالگرد ازدواج یا هر مناسبت خاص دیگری مسافرت می کنید، مهمانداران بسیار علاقه مند هستند تا با شما همراه شوند. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا حال خوبی داشته باشید! حتی ممکن است خلبان از طریق بلندگو به شما تبریک بگوید! اگر با فرزندانتان مسافرت می کنید، این زمان اساسا می تواند یک مناسبت خاص باشد و خدمه می توانند در زمانی که هواپیما فرود آمده است ترتیب بازدید از کابین خلبان را برای شما بدهند. فقط بپرسید ولی دکمه فراخوان مهماندار را فشار ندهید!

مقالات مرتبط

شماره تلگرام پشتیبانی
09907712004