sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

7 غذایی که قبل از پرواز با هواپیما نباید بخورید

غذای هواپیماغذاهایی که قبل از سوار شدن به هواپیما می‌خورید می‌تونه تاثیر زیادی روی حال شما موقع پرواز داشته باشه. این غذاهای نامناسب رو از لیست خوراکی هایی که قبل از پرواز می‌خورید حذف کنید تا پرواز خوبی داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه با 7 غذای هواپیما که نباید بخورید آشنا بشید.

۱.غذاهای سرخ شده یا فست فود

رستوران هایی که فرودگاه ها هستن شما رو وسوسه می کنن ؟ شما باید بدونید هضم این غذاها در ارتفاع 35000 فوتی واسه بدن شما سخت تر هم میشه و اضافه کردن این مسئله به هضم چربی های اشباع شده یک راه مطمئن و تضمین شده برای رسیدن به ناراحتی معده و سوزش سر دل واسه شماست!

همچنین دانشمندان با آزمایش به این نتیجه رسیدن که خوردن چربی های اشباع شده جریان خون رو پایین میاره و خطر ابتلا به لخته شدن خون در سیاهرگ (ترومبوز) رو بالاتر می‌بره.

۲.سبزجات کریستالی مانند کام و کلم بروکلی

درسته که کابین هواپیما تحت فشاره اما این به این معنی نیست که شرایط دقیقا مثل موقعی که روی زمین قرار داریم باشه. آیا می‌دونستین که بعد از بلند شدن هواپیما از زمین فشار داخل کابین افت می کنه و هوا تا 30درصد منبسط میشه ؟ همین امر باعث میشه تا هوا و گاز هایی که در معده و روده کوچک به دام افتادن حجم شون زیاد بشه که نتیجه اش چیزی جز ناراحتی معده و نفخ نیست. با مصرف کمتر کلم بروکلی و سبزیجات کریستالی مشابه اون تا حد زیادی می‌تونید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

۳.نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی های گازدار مثل نوشابه ها نقش مهمی در بوجود آمدن نفخ دارن. تصور اینکه حباب های کوچکی که می‌بلعید زمانی که فشار هوا تغییر می‌کنه بزرگتر می‌شن و به معده تون فشار میارن چندان ساده نیست.

۴.آدامس و آبنبات های بدون قند

محصولات بدون قند ممکنه برای دیابتی ها و کسایی که رژیم دارن مفید باشن اما معمولا حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستن و بدن انسان برای هضم مناسب این مواد سازگاری پیدا نکرده و باعث بوجود اومدن گاز ، نفخ و اسهال بشن و شما مطمئنا نمی‌خواید تمام طول سفر رو در توالت کوچک هواپیما زندانی بشید.

۵.حبوبات

لوبیا جز مجرمین سابقه دار در تولید گاز معده س. بسیاری از انواع لوبیا و حبوبات حاوی کربوهیدرات های مرکب و غیر قابل هضم هستن که باعث ایجاد نفخ می‌شن. خیساندن لوبیا به مدت یک شب قبل از پخت و پز می‌تونه بیشتر مشکلات ناشی از اون رو حل کنه .

۶.سیر

سیر خوشمزه اس اما مطمئنا باعث بوی بد دهان شما میشه. سیر حاوی ترکیبات سولفوریک است که از طریق خون و شش ها جذب بدن می‌شه این به این معنیه که این بوی بد حتی اگه مسواک هم بزنید با شما می‌مونه و از بین نمیره. بنابراین به خاطر اطرافیانتان هم که شده قبل از سوار شدن به هواپیما از خوردن سیر خودداری کنید.

۷.آب، قهوه یا چای ارائه شده توسط هواپیما

مهم است که بدن شما در هنگام پرواز هیدراته (سطح آب بدن در حالت تعادل) بمونه اما بهتر است که به جای گرفتن نوشیدنی رایگان با خودتان آب ببرید. آزمایشات نشان می دهد از هر هفت هواپیما مخزن یکی فاقد استاندارد های بهداشتی لازم است و باکتری های زیان آوری زیادی در آن ها مشاهده شده است. اگر چه چرخ دستی های نوشیدنی ممکن است از یک بطری بزرگ آب بیاورند اما این بطری ها را می‌توان با استفاده از مخزن هواپیما دوباره پر کرد. برای درست کردن قهوه و چای هم اغلب از اب همان مخازن استفاده می‌کنند و معمولا اب رو به اندازه کافی برای کشتن میکروب ها گرم نمی‌کنن.