sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

6 چیزی که نباید در سفر با هواپیما خریداری کنید

بلیط هواپیما، رزرو هتل و کرایه ماشین آسان است. اما چیزی که ساده نیست، تصمیم گیری برای خرید دسته ای از مزایای اضافی، محصولات و افزودنی های موجود برای شما قبل از خرید بلیط هواپیما است. آیا شما باید سفر خود را بیمه کنید؟ آیا خدمات پاسپورت ارزش هزینه هایش را دارد؟ جواب این سوالات نزد ماست. نباید در سفر با هواپیما موارد زیر را تهیه کنید.

به منظور صرفه جویی در هزینه هایتان، 6 مورد را که احتمالا در سفر بعدی خود می‌توانید انجام دهید، گرد آورده ایم. قبل از دادن پول هنگفت، برای محصولات و خدمات زیر، بهتر است دوباره فکر کنید.

۱.بیمه مسافرتی

بیمه سفر می‌تواند یک سرمایه گذاری عاقلانه باشد و یا این که می‌تواند هزینه ای بی ضرر باشد. بسیاری از مسافران به سراسر جهان سفر می‌کنند، اما بدون توجه به خرید بیمه سفر و هرگز پولی برای بیمه نامه پرداخت نمی کنند. اکثر مردم بیمه سفر را غیر ضروری می‌دانند، زیرا اغلب، آنها برای سفر با هزینه کمتر برنامه ریزی می‌کنند و یا خود را در معرض ریسک لغو و کنسلی قرار نمی دهند. برای پی بردن به اینکه آیا بیمه کردن سفر کاری عاقلانه است یا خیر، از خودتان چند سوال مهم بپرسید. به عنوان مثال، آیا در حال برنامه ریزی سفری غیر معمول به مدت طولانی و پر هزینه (مانند ماه عسل و یا سفر سه هفته ای به اروپا) هستید؟ اگر به دلیل پیش بینی نشده ای مجبورید سفر خود را لغو کنید، آیا با خسارات مالی که پیش رو است مشکلی ندارید؟

علاوه بر این، اگر در وضعیت ریسک بالاتری هستید و بیمه درمانی، شما را در خارج از کشور پوشش نمی دهد و یا در فصل طوفانی به سفر می‌روید، ممکن است بیمه سفر، خرید هوشمندانه ای باشد. در غیر این صورت، شاید شما صدها دلار اضافی و یا حتی بیشتر از آن را به جیب بزنید.

۲.تهیه پاسپورت از شرکت خدماتی خصوصی

پرداخت هزینه برای گذرنامه ای که از شرکت خصوصی تهیه می‌شود، که سرویسی بسیار گران قیمت است، قطعا بهترین گزینه برای گرفتن این کتابچه کوچک آبی رنگ نیست. آیا می‌دانستید که می‌توانید گذرنامه را مستقیما از وزارت امور خارجه، بارفتن به بخش نمایندگی رسمی پاسپورت، دریافت کنید؟ این کار نیاز به مبلغ 195 دلار دارد، که بسیار ارزان تر از هزینه همان  پاسپورتی است که از یک شرکت خصوصی تهیه می‌شود.

خدمات یک شرکت خصوصی همیشه شامل هزینه های اضافی وزارت امور خارجه می‌باشد. تنها دلیلی که مسافر مجبور به تهیه پاسپورت از خدمات حمل و نقل خصوصی شود، این است که منزلش نزدیک نمایندگی رسمی گذرنامه نباشد. وزارت امور خارجه یک سرویس پردازش سریع دو هفته ای ارائه می‌دهد که در عرض 14 روز گذرنامه شما به صندوق پستی ارسال می‌شود.

۳.صندلی اختصاصی

برخی از خطوط هوایی مسافران را برای “امتیاز” انتخاب یک صندلی اختصاص یافته در هنگام رزرو، تشویق می‌کنند. هنگامی که بلیط پرواز خود را از طریق یکی از این شرکت ها، رزرو می‌کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا هزینه اضافی برای ایمنی صندلی تعیین شده، قبل از سفرتان می‌ارزد یا خیر؟ در بسیاری از موارد، اینگونه نیست. تنها فایده انتخاب صندلی این است که شما در کنار خانواده خود، یا در نزدیکی پنجره و یا هر کجا که انتخاب می‌کنید، بنشینید، اما آیا همه مزایای انتخاب صندلی همین است؟ هیچ تضمینی وجود ندارد که به شما ضربه ای وارد نشود، و یا اینکه در جعبه بالای سرتان، برای وسایلی که دارید جای کافی باشد. پس اگر به دنبال گزینه بسیار بهتر و رایگان هستید، در اسرع وقت پرواز خود را چک کنید و دقیقا 24 ساعت قبل از سوار شدن به کامپیوتر خود مراجعه کنید، احتمالا نفر اولی هستید که صندلی خود را انتخاب می‌کنید.

۴.کارت اعتباری های پیش پرداخت شده

همه ما می‌خواهیم پول خود را در حین سفر حفظ کنیم. کارت اعتباری پیش پرداخت شده که اغلب به عنوان یک جایگزین امن و راحت برای حمل و نقل پول  نقد در خارج از کشور است، به عنوان گزینه ای هوشمندانه ظاهر می‌شود. می‌توانید یک کارت را خریداری کرده و آن را با وجوه ارز مقصد مورد نظر خود، قبل از سفر شارژ کنید. اگر کارت شما گم و یا دزدیده شود، می‌توانید آن را بلافاصله باطل کنید. متاسفانه این خیلی هم ساده نیست. بیشتر کارت های اعتباری پیش پرداخت شده با هزینه های پنهانی زیادی، مانند هزینه های غیر فعال سازی، شارژ مجدد، هزینه ماهانه، هزینه های فعال سازی و غیره همراه است. جان اولزیمر، مدیر عامل شرکت کارت اعتباری، گفت: “مصرف کنندگان باید بدانند که هر گونه اشاره ای مبنی بر اینکه یک کارت پیش پرداخت شده کم هزینه تر از کارت اعتباری است، نادرست است، و هر ادعایی که به شما کمک می‌کند اعتبار را بازسازی کنید، فقط دروغ است.” اولزیمر همچنین کارت اعتباری پیش پرداخت شده را “یک کارت هدیه با هزینه” نامیده است. پس بهتر است از یک کارت اعتباری با کیفیت خوب استفاده کنید.

۵.انتخاب بهترین نوع کلاس مسافرتی

صندلی های خاص، همگی مشابه هم نیستند. به طور کلی، وقتی پرواز بین المللی دارید، انتخاب یک صندلی با کیفیت بالا و دارای امکانات خاص، هزینه زیادی می‌طلبد. به عنوان مثال، بهترین نوع صندلی خطوط هوایی ترکی، 19.5 اینچ عرض و همچنین ویژگی هایی مانند روشنایی برای مطالعه و پریز برق دارد و  محصولات غذایی و نوشیدنی های منحصر به فردی را در هواپیماهای انتخابی ارائه می‌دهد. در اکثر پروازهای داخلی، انتخاب کلاس مسافرتی معمولی و استاندارد، عاقلانه است. چرا که شما تنها نیاز به یک صندلی برای زمانی کوتاه دارید. اگر فردی قد کوتاه هستید که نیازی به فضای اضافی برای جای پای خود ندارید، صندلی هایی با قیمت اقتصادی در پروازهای داخلی را پیشنهاد می‌کنیم.

۶.دانلود فیلم و سریال های تلویزیونی

من قبل از پروازهای طولانی، عادت به پرداخت هزینه  برای دانلود یک فصل از سریال تلویزیونی در تبلت  دارم. اما به طور فزاینده ای، متوجه می‌شوم ساعات طولانی در پرواز را صرف نگاه کردن به برنامه های تبلت کردم و بنابراین باتری تبلت خود  را به پایان رساندم. خطوط هوایی در سال های اخیر، پیشنهادات سرگرمی خود را به طرز شگفت انگیزی افزایش دادند؛ طوری که قابلیت پخش زنده تلویزیون و همچنین خدمات Wi-Fi را دارند. در بعضی از خطوط هوایی، در تمام پروازهای داخلی استفاده از اینترنت رایگان است. مثلا امارات، یکی از هواپیماهای مورد علاقه مسافران است که برای سرگرمی خدماتی را ارائه می‌دهد: پخش زنده تلویزیون و همچنین بیش از 600 کانال از بازی ها، نمایش ها و فیلم ها. پس قبل از وارد شدن به iTunes و پیدا کردن برنامه های سرگرم کننده برای پرواز، اطلاعاتی را که شرکت هواپیمایی مورد نظر شما، برای سرگرمی ارائه می‌دهد پیدا کنید.

منبع: smartertravel.com