sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

گجت های سفر، معرفی کلی ابزارهای تکنولوژی در سفرهای امروزی

گجت-های-سفر

 

شاید تا چند سال پیش وقتی صحبت از گجت های سفر پیش می آمد، بیشتر کسانی که مستقل و حرفه ای سفر میکردند واکنش مثبتی به آن نشان نمیدانند. در واقع عده ای تصمیم دارند به جاده بزنند تا از تکنولوژی و محیط شهری دور باشند و علاوه بر این در طول سفر به انجام تمام کارهایی که به آنها لذت میدهد فکرکنند. اما امروزه از رزرو بلیط هواپیما گرفته تا تهیه عکس و فیلم، همه و همه نیازمند گجت های هوشمند است. خبر خوش این است که تکنولوژی قرار نیست روزهای سفر شما محاصره کند! شما قرار است به کمک ابزارها و گجت های سفر، تجربه بهتر و بی دغدغه تری در طول مسیر داشته باشید.

 

چرا دانستن در خصوص گجت های سفر ضروری ست؟

ممکن است بارها برای شارژ کردن موبایل و یا باتری های دوربین مسیر سفر را عوض کرده باشید و شاید ترجیح میدهید ساعات بیکاری در چادر و یا اتاق هتل را به خواندن چند صفحه کتاب بگذرانید اما بردن کتاب به سفر را منطقی نمیدانید. کمپانی ها و افراد خلاق در گوشه گوشه دنیا هر روز در تلاش برای ساختن ابزارهای فوق العاده ای برای مدرن تر کردن سفر هستند. ابزارهایی که به کمک آنها سفر سبک تر، ارزان تر و خلاقانه تر میشود! در ادامه و در یک سری مطالب پیوسته قصد داریم به معرفی ابزارها و گجت های سفر بپردازیم. برندهایی که در هرکدام از آنها مطرح تر هستند را معرفی کنیم و در کل سفرهای خود را همپای پیشرفت تکنولوژی به روزتر کنیم!

 

پاور بانک Power Bank

گجت-های-سفر

 

وقتی در سفر هستید گوشی هوشمند و احتمالا تبلت شما، گجت هایی هستند که قرار است با آنها کارهای اساسی انجام دهید! گرفتن عکس و فیلم، تماس های ضروری، رزرو بلیط، نقشه های گوگل، اشتراک تصاویر و ویدئوها با دوستانتان و جستجو برای یافتن دیدنی های شهری که در آن هستید همه و همه جزو کارهای مفیدی ست که قرار است با صفحه لمسی 5 اینچی که در دستان شماست انجام شود. تصور کنید زمانی که به برق دسترسی ندارید و یا قرار است برای شارژ شدن باتری موبایل یا تبلت زمان زیادی را معطل بمانید. تقریبا تمام گزینه های بالا و بسیاری دیگر از کاربردهای گجت های هوشمند شما، بدون برق ممکن نیست.

داشتن یک باتری همراه یا یک پاور بانک کمک میکند در بسیاری از زمانهای سفر دغدغه ای از بابت باتری نداشته باشید. اما این در صورتی ست که به خاطر داشته باشید هر چند روز یکبار زمانی که قرار است توقف چند ساعته ای داشته باشید آن را مجددا شارژ کنید.

پاور بانک ها در ظرفیت ها و اندازه های مختلف و بسیار متنوعی وجود دارند. برای سفر بسیار بهتر است که ابعاد پاوربانکی که خریداری میکنید طوری باشد که بتوان آن را به راحتی در جایی دم دست قرار داد.

 

آداپتور و مبدل دوشاخه برق

گجت-های-سفر

 

اگر به کشوری سفر میکنید که تا به حال درآنجا نبوده اید، مبدل دوشاخه احتمالا ابزار کارآمدی خواهد بود. فرم پریزهای برق در کشورهای مختلف دنیا یک شکل نیست و این باعث میشود به شکل بدی غافلگیر شوید.

علاوه بر این وجود یک آداپتور هم ضروری ست. برخی از این آداپتورها دارای چندین سوکت USB با آمپرهای مختلف هستند. وجود آداپتور باعث میشود در صورتی که تنها به یک پریز برق دسترسی دارید بتوانید به طور همزمان تبلت، موبایل و دوربین خود را شارژ کرده و حتی همزمان از لپ تاپ خود هم استفاده کنید.

 

هدفون نویزگیر یا همان Noise-Canceling Headphones

گجت-های-سفر

 

اگر با کسانی که حسابی اهل سفرهستند صحبت کنید، قطعا هدفون نویزگیر را یکی از ضروری ترین ابزارها و گجت های سفر عنوان میکنند. چه زمانی که در پرواز هوایی هستید و چه وقتی که صدای قطار و یا گریه یک نوزاد نمیگذارد راحت استراحت کنید، این گجت ارزان قیمت بسیار کارآمد خواهد بود!

چه بهتر که قبل از خرید یکی از این هدفون ها، مطالب و جزئیات بیشتری در مورد آنها مطالعه کنید، چرا که قطعا در طول سفر مانند یک دوست به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد.

 

فلش مموری و یا هارد دیسک

فرقی نمیکند، اگر در حال سفر هستید و یا قصد دارید به سفر بروید وجود یک فلش مموری میتواند حسابی به درد بخورد. بد نیست اگر اسکن پاسپورت خود را در آن داشته باشید و یا اطلاعاتی را درصورت لزوم با آن جابجا کنید.

اما اگر به یک سفر طولانی میروید و احتمالا از آنها هستید که از عکاسی حسابی لذت میبرید، هارد دیسک احتمالا گزینه بهتری ست. برای بسیاری کسانی که به کشورهای دیگر سفر میکنند امکان حمل لپ تاپ وجود ندارد. بنابرین هارد دیسک گزینه خوبی برای پشتیبان گیری از عکس های دوربین شماست

 

شارژر ماشین

گجت-های-سفر

 

اگر هیچ هایک میکنید، یک ماشین کرایه کرده اید و یا با اتومبیل خود سفر میکنید شارژر ماشین یکی از ضروریات سفر است. در بسیاری مواقع شما فرصت این را ندارید که ساعت ها منتظر شارژ شدن باتری موبایل خود بمانید، لذا داشتن یک شارژر همراه در سفر کمک میکند تا خیالتان از بابت پر بودن باتری های گجتهایتان کاملا راحت باشد.

 

تبلت

برای بسیاری از ما مرور اخبار، خواندن نشریه ها و روزنامه ها و یا مطالعه کتاب در صفحه کوچک موبایل بسیار سخت است. از طرفی به همراه داشتن لپ تاپ در سفر نیاز به تمهیدات و شرایط دست و پاگیری دارد. گزینه مطلوب در این میان تلبت است! شما با کمک تبلت میتوانید متن های طولانی تر و ویدئوها را بهتر مشاهده کنید و در صورت لزوم دسترسی بهتر و واضح تری به نقشه داشته باشید.

 

کتاب خوان

گجت-های-سفر

 

اگر از آنهایی هستید که در طول سفر کتاب زیاد میخوانید، بهتر است یکی دیگر از گجت های سفر را هم به کوله پشتی تان اضافه کنید. کتاب خوان باعث میشود شما از زحمت بردن هزاران صفحه کاغذ خلاص شوید! علاوه بر این صفحه نمایش و میزان نور و رنگ آنها طوری طراحی شده که در طولانی مدت آسیب بسیار کمتری به چشم میرسانند. Kindle یکی از پرطرفدارترین کتاب خوانهای دنیاست.

 

شارژر خورشیدی

شارژرهای خورشیدی برای کسانی که مدت زیادی را در کمپ و یا دور از امکانات هستند گزینه بسیار مفیدی ست. اغلب کوهنوردان، صحرانوردان و ماجراجویان حرفه ای داشتن یک پنل شارژ خورشیدی را بسیار ضروری میدانند. شارژ کردن موبایل ها، باتری چراغ قوه ها، دستگاه های جی پی اس و یا حتی روشن کردن اجاقهای برقی نیازمند وجود شارژرهای خورشیدی در سفر است. علاوه بر این وجود این گجت در سفرهای معمولی هم تاحد زیادی نیاز شما را به توقف برای شارژ کردن گجت های هوشمند از بین میبرد.

 

اسپیکر بلوتوث ضدآب

گجت-های-سفر

 

تلفیق لذت سفر با موسیقی به خلق ساعات خوشی ختم میشود که هرگز از یاد شما نخواهد رفت! اما چرا اسپیکر بلوتوث و چرا ضد آب!؟

در بسیاری از مواقع سفر وجود سیم ها دست و پاگیر است. مخصوصا اگر در حال راه رفتن هستید و میخواهید به موسیقی با صدای بلندتر و با اسپیکر گوش کنید. علاوه بر این، جاهایی که شما به آن سفر میکنید از دریا و جنگل گرفته تا رودخانه و آبشار اقتضا میکند تا با داشتن تجهیزات ضد آب خیال آسوده تری داشته باشید.

 

ردیاب همراه

گجت-های-سفر

 

گم شدن وسایل سفر از آن دسته گرفتاری هاست که میتواند برنامه سفر را به کل دگرگون کند. برای همین برخی از کمپانی ها دست به ساخت ابزاری زده اند که با آن میتوانید تا حد زیادی از گم شدن چمدان و یا کوله تان خیال راحتی داشته باشید. گجت های کوچکی مثل TrakDot به شما کمک تا بتوانید در هرلحظه از موقعیت چمدان خود با خبر باشید. علاوه بر این در صورتی که چمدان شما فاصله مشخصی از شما بگیرد سریعا به شما هشدار داده میشود! این کمپانی در حال حاضر بابت خدمات چند هفته ای تا چند سالانه خود مبالغ مختلفی را به عنوان حق اشتراک میگیرد.

 

ساعت های هوشمند

گجت-های-سفر

 

داشتن ساعت مچی در سفر بسیار سودمند است. در قدم اول به شما کمک میکند بدون اینکه از کسی بپرسید و یا دست به گوشی موبایلتان ببرید، از زمان دقیق مطلع شوید و در قدم  دوم با دانستن زمان بتوانید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.

اما اخیرا ساعت های هوشمند تحول زیادی در گجت های پوشیدنی ایجاد کردند. بعضی از این ساعت ها به شما این امکان را میدهند که به تماس ها و پیامهایتان دسترسی کامل داشته باشی، موقعیت جغرافیایی خود را بدانیدو از وضعیت آب و هوا مطلع باشید. علاوه براین امکاناتی از قبیل رزرو پرواز و هتل هم در برخی از مدل ها وجود دارد!

 

چمدان های هوشمند

چمدان و کوله های هوشمند چند وقتی ست وارد بازار تکنولوژی و ابزارها و گجت های سفر شده اند! این چمدان ها با وجود اینکه بسیار تکنولوژی نوپایی دارند اما از قابلیت های جالبی برخوردارند. برای مثال شما میتوانید از موقعیت و مکان آن باخبر باشید و بدانید در این لحظه باز است یا بسته!؟ علاوه برخی از آنها با وجود پنل های خورشیدی در رویه شان میتوانند گوشی موبایل و یا تبلت شما را شارژ کنند. قرار است در نسل های جدید این کوله ها قابلیت هایی نظیر تشخیص وزن هم اضافه شود!

علاوه بر این گجت های پوشیدنی هم وجود دارد که با آنها میتوانید بدون هزینه مبلغ زیاد برای خرید چمدان های کوچک، تنها با نصب آنها روی کوله و یا چمدان های قدیمی خود، جان دوباره ای به آنها ببخشید!

 

همه اینها جزو ضروریاتی بود که میتوانید آنها را به عنوان گجت های سفر به همراه داشته باشید. تکنولوژی همانطور که رفته رفته بر تمامی ابعاد زندگی ما تاثیر میگذارد، در حال دگرگون کردن شرایط سفر هم هست! شاید تک تک گجت های سفر که امروز معرفی کردیم تا چند سال پیش به عنوان ضرورت سفر مطرح نبود. اما این روزها و قطعا در آینده نزدیک، پیوند تکنولوژی و سفر بسیار عمیق تر خواهد شد! درصد بالایی از کسانی که به طور حرفه ای سفر میکنند مایل هستند تا ابزارها و امکانات سفرشان را تا حد زیادی با تکنولوژی روز دنیا وقف دهند.

قصد داریم در آینده مطالب تخصصی تری درخصوص انتخاب و خرید هریک گجت های سفر منتشر کنیم.

راستی اگر شما هم گجت و یا ابزار دیگری را میشناسید که میتواند رنگ و بوی سفر را مدرن تر و خلاقانه تر کند، با ما و دیگر مخاطبان تراولچی در میان بگذارید.