sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

10 دلیل برای اینکه سفر شما را به فرد خوشحال تری تبدیل میکند!

 

سفر شگفتی ها و جذابیت های زیادی دارد، اما در کنار همه اینها تاثیری که بر شاد بودن شما میگذارد غیر قابل انکار است. فرض کنیم هدف شما یک سفر کاری و یا گذراندن تعطیلات با خانواده باشد و یا شاید مثل بعضی از کوله گردها در طول سفر امرار معاش میکنید! سفر فارغ از هر هدفی، اعتماد به نفس شما را تقویت میکند و باعث میشود با پذیرفتن چالش های تازه استعدادهای تازه تری در خود کشف کنید! به عبارت دیگر، همه اینها باعث خلق حس بهتر و لحظات شادتری میشود.

سفر به تعبیری میتواند کاتالیزور مطلوبی برای شادی باشد. مخصوصا در خارج از مرزها و جایی که شما با همه چیز غریبه هستید، نیروی خاصی درشما باعث میشود حاشیه امن و آسودگی را کنار بگذارید و چالش های تازه ای در زندگی را تجربه کنید. پس چرا اینبار به جای اینکه با یک هدیه گران قیمت همسر خود را خوشحال کنید، او را به یک سفر جذاب دعوت نکنید!؟

در ادامه سعی داریم به شما نشان دهیم سفر در دراز مدت چگونه از ما فرد شادتری می سازد و جالبتر اینکه چرا تاثیر این شادی کوتاه مدت نیست!؟

 

1. عزت نفس شما با پذیرفتن چالش های تازه تقویت میشود

به هرحال همه ما روزی در شرایط غیرقابل پیش بینی قرار میگیریم. تلاش برای داشتن عملکرد مناسب در این شرایط رابطه مستقیمی با افزایش عزت نفس دارد. پس چه بهتر اگر هرچه زودتر برخی از این چالش ها را به جان بخریم! سفر فرصت مناسبی ست تا با پذیرفتن چالش ها و برآمدن از پس آنها عزت نفس خود را تقویت کنیم و روحیه شادتر نتیجه قطعی این تصمیم است.

 

2. شادی سرایت میکند!

وقتی مردم در یک گوشه دنیا شاد باشند، مسافرینی که به آنجا سفر میکنند هم از این نعمت بی نصیب نخواهند بود. خاصیت عجیب شادی در این است که گاهی به طور عجیبی ارتباطی با شرایط اقتصادی و یا اجتماعی یک کشور ندارد. برای مثال با وجود وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی در کشورهایی مثل هند و یا کامبوج، مردم دنیا اغلب آنها را به عنوان جوامعی شاد درنظر دارند. حالا خودتان را در کامبوج و در حال سفر تصور کنید! آیا با وجود آن همه لبخند بزرگ و دوست داشتنی باز هم به مشکلات کوچک و کم اهمیت رایج در سفر اهمیت میدهید!؟

 

3. دوری از خانواده و دوستان، باعث میشود قدر آنها را بیشتر بدانید.

دوری از موقعیت هایی که دائما درگیر آنها هستیم باعث میشود بتوانیم آنها را راحت تر درک کنیم. حتی زمانی که کسی مشتاق شنیدن داستان های جذاب مسافرت شما نیست، والدین تان برای شنیدن آنها لحظه شماری میکنند. پس بلافاصله بعد از سفر، تلفن را بردارید و از تمام جاهای رویایی که دیدید با آنها حرف بزنید. شاید عجیب باشد ام بازگشتن شما از سفر برای آنها این معنی را دارد که شما را دوباره به دست آورده اند!

 

4. دوستان تازه ای پیدا میکنید

چرا پیدا کردن دوستان تازه در سفر بسیار آسان تر است!؟ دلیل این امر واضح است. مردم در اتوبوس، در جاده و یا در یک رستوران در شهری دور و با کسانی که برای آنها غریبه هستند تمایل بیشتری در برقراری ارتباط دارند. وقتی افراد از خانه دور هستند به نظر میرسد مرزبندی و سخت گیری های کمتری برای ارتباط با دیگران قائل اند. یادتان باشد تعاملات اجتماعی مارا خوشحال تر میکند و دایره اجتماعی مان را وسعت می بخشد. این به معنی این است که ما بیشتر با دیگران صحبت میکنیم، ملاقات های متفاوت تری خواهیم داشت و بیشتر از چیزی که بلد هستیم از آنها یادخواهیم گرفت.

 

5. انقدر به دنبال وای فای نگردید!

شبکه های اجتماعی هم میتواند مفید باشد و هم نه. مخصوصا وقتی که در سفر به سر می برید، این انتخاب با شماست که دست از آنها بکشید و از سفر لذت ببرید و یا دائما به وای فای هتل و یا کافه ای متصل باشید و از سرجایتان تکان نخورید! حقیقت این است که این خاصیت وای فای است که قطع کردن آن آسان نیست، مخصوصا زمانی که شما از اینترنت مجانی استفاده میکنید و برای آن پولی پرداخت نکرده اید! پس اگر مدت زیادی ست در اینستاگرام غرق اسکرول کردن تصاویر و یا در فیسبوک سرگرم پوک کردن دوستانتان هستید دست از همه آنها بکشید و همین حالا بزنید بیرون! سفر اگر محدود به لذت بردن از “اینجا و اکنون” باشد، قطعا شادی بسیاری با خود بهمراه دارد.

 

6. تجربه حسِ “بودن”

مسافرت فرصت تنفس در زندگی ست که ما در آن دائما با مسائل جدی و مهمی سر و کار داریم. به دست آوردن موقعیتی که در آن بتوان آرامش را تجربه کرد این امکان را میدهد که بتوانیم فارغ از هر استری و تنش، به نوعی حس “بودن” را تجربه کنیم. اگر با کسی دیگری مثل همسر یا دوستتان همسفرید، این بهترین موقعیت است برای اینکه تمام وقتتان را باهم صرف کنید. تمام تلاش شما باید این باشد که این فضا را به دور از استرس و نگرانی نگه دارید و چه خوب اگر شما این عادت پسندیده را با خود به منزل برگردانید!

 

7. یادگیری، یادگیری و بازهم یادگیری!

در دنیای امروزی یادگیری فرایندی نیست که با تمام شدن دانشگاه به آن خاتمه داد. طرز تهیه یک غذای تایوانی و یا به یاد سپردن چند کلمه فرانسوی برای یک احوال پرسی معمولی جزو هزاران مهارتی ست که میتوانید در طول سفر یادبگیرید. یادگیری باعث میشود شما ذهن فعال تری پیدا کنید و این همان کاری ست که منجر به شادی و رضایت بیشتر شما خواهد شد. به ویژه اینکه همزمان از چیزی که یادمیگیرید لذت هم ببرید.

 

8. دیگران را بخندانید!

خندادن دیگران شما را هم خوشحال میکند. برای اینکه از پس این کار بر بیایید لازم نیست یک کوله گرد حرفه ای باشید. چند داستان بامزه به حافظ بسپارید و سعی کنید دوستان تازه ای که در سفر پیدا میکنید را بخندانید. خندادن دیگران باعث میشود عزت نفس شما بالا برود و تاثیر بسیاری بر روی عمق روابط شما خواهد گذاشت. پس خاطرات خجالت آور خود را به خاطر داشته باشید تا در موقعیتی مناسب از آن برای خندادن دیگران استفاده کنید!

 

9. تجربه های جالب به ما فرصت یادآوری و مرور میدهند

هیچ وقت از یاد نمیبرید زمانی که در یک جنگل بارانی حسابی خیس شده اید و ناگهان آسمان همه چیز را با یک آفتاب دلپذرید و یک رنگین کمان عوض میکند. مرور تجربه های خاص و لذت بخش حتی پس از سالها گذشتن از آنها باعث میشود، حس پرنشاط آن لحظه بار دیگر در ذهن ما جریان پیدا کند.

 

10. تاثیرات خوب سفر کوتاه مدت نیستند

به غیر از شادی هایی که هر روز در زندگی شما وجود دارند، خاطرات خوش سفر چیزی نیست که تاثیرش به این زودی ها از بین برود. علاقمندان به مسافرت اغلب بلافاصله برای سفرهای بعدی برنامه ریزی میکنند و این باعث میشود انگیزه ادامه راه و تلاش برای بدست آوردن لذتهای بیشتر در آنها چند برابر شود. علاوه بر این زمانی که در خانه هستید، مرور خاطرات دلپذیر سفرهای قبلی قدرت بسیاری در زنده نگه داشتن روحیه شما دارد.