sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

نکات مهم هنگام خريد از بازارهاي کيش

اگر هدفتان از سفر به جزیره، خرید از بازارهای کیش است، بهتر است پیش از سفر و در شهر محل سکونت خودتان، قيمت موارد خريدتان را سوال کنيد تا هنگام خريد دچار سردرگمي و ترديد نشويد.
خرید از بازارهای کیش

اگر هدفتان از سفر به جزیره، خرید از بازارهای کیش است، بهتر است  پیش از سفر و در شهر محل سکونت خودتان، قيمت موارد خريدتان را سوال کنيد تا هنگام خريد دچار سردرگمي و ترديد نشويد زیرا احتمال دارد خريد از بازارهای کیش در برخی موارد بصرفه نباشد. سعی کنید در روز اول سفرتان خريد عمده اي انجام ندهيد و بيشتر بازارها  قیمتهایشان را بررسی کنید چرا که ممکن است بعد از خريد يک جنس، در بازار ديگري آن جنس را با کيفيت بالاتر و يا قيمت مناسب تر پيدا کنيد.

پیش از اینکه راهی خرید و بازارهای مختلف شوید، يکبار موقعيت آنها را بر روي نقشه مرور کنيد. بسياري از بازارها در نزديکي هم قرار دارند و شما به راحتي مي توانيد پياده بين آنها رفت و آمد کنيد. مثلا  بازارهاي پرديس ۱، پرديس ۲، پانيذ، مرکز تجاري کيش و زيتون زنجيروار و کاملا در نزديکي يکديگر واقع شده اند و فاصله هر کدام با ديگري در حدود 1تا 5 دقيقه پياده روي مي باشد.

گران‌ترین مراکز خرید کیش پردیس ۱، پردیس ۲ و مرکز خرید دامون است که هم برای خرید مناسبند و هم  به دلیل امکاناتی که دارند برای تفریح مناسبند. اگر دنبال اجناس ارزان می‌گردید باید راه مراکز خریدی چون پانیذ، ونوس و مروارید را در پیش بگیرید که اجناسشان هم از نظر کیفی قابل اعتماد است و هم ارزان‌تر است. اگر به دنبال اجناس خیلی ارزان هستید در نزدیکی بازار مروارید سری به بازار لوازم چینی بزنید که اجناسشان معمولا بیشتر از ۲۰ هزار تومان نیست. ضمن اینکه بازار صفین عرب‌ها و مجتمع تجاری پارس خلیج فارس را هم فراموش نکنید.

در مورد لوازم برقي و خانگي هنگام خرید از بازارهای کيش بسیار دقت کنید و اطلاعات کافی از قیمت و کیفیت آنها بدست آورید و چیزی بخرید که به دردسر آوردنش بيارزد. برخی از مردم قشم و کیش را برای خرید لوازم خانگی انتخاب می‌کنند، چون معتقدند به اصل بودن آن بیشتر می‌توان اطمینان کرد. قیمت بعضی از محصولات خانگی در نمایندگیهای معتبر کیش گاهی تا 30 درصد پایینتر از نمایندگیهای تهران می باشد. بازار پردیس ۲ برای خرید لوازم خانگی انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.

قيمت وسائل الکترونيکي مانند لپتاپ، دوربين عکاسي، دوربين فيلمبرداري، گوشي موبايل، پخش کننده هاي موسيقي و … تفاوتي باشهرهاي ديگر ندارد و در برخی موارد شاید گرانتر هم باشد. اگر قصد خريد اين وسایل را از کيش داريد حتما  از قیمت آنها در شهر خود آگاهی داشته باشيد و قبل از خريد از فروشنده سوال نماييد که آيا گارانتي در شهر شما دارد يا خير. همچنين از فروشنده مهلت تست 24 ساعته بگيريد.

پیش از اینکه راهی خرید و بازارهای مختلف شوید، يکبار موقعيت آنها را بر روي نقشه مرور کنيد. بسياري از بازارها در نزديکي هم قرار دارند و شما به راحتي مي توانيد پياده بين آنها رفت و آمد کنيد.
توصیه های مهم هنگام خرید از کیش

براي خريد پوشاک در نظر داشته باشيد که تقريبا هيچ برندي نمايندگي مستقيم در کيش نداشته و مارکها در اغلب موارد اوریجینال نمی‌باشند. قيمت پوشاک تقريبا 10 تا 20 درصد ارزانتر از شهرهاي ديگر بوده و بدون در نظر گرفتن مارک و برند ممکن است نسبت به قيمتشان کيفيت خوبي داشته باشند. هنگام خريد پوشاک حتما کالاي خود را از همه نظر بررسي کنید. (بخصوص در زمان حراج فروشگاهها) باتوجه به اينکه جزيره کيش داري آب و هواي به شدت مرطوب است در هنگام خريد اجناس بخصوص پوشاک توجه نماييد که رطوبت روي کالاي مورد نظرتان اثر نگذاشته باشد.

لوازم آرايشي، بهداشتي، عطر و ادکلن را حتما از فروشگاهها و نمايندگيهاي معتبر بخريد. قیمت این لوازم در برخی موارد تا 30 درصد ارزانتر از نمایندگیهای تهران است.

قيمت قهوه و شکلات نيز در کيش نسبت به شهرهاي ديگر پايينتر است. هنگام خريد اين محصولات حتما به تاريخ مصرف درج شده روي کالا دقت نماييد. خرید شکلات و پوشاک گزینه موردعلاقه غالب مسافران جزیره برای سوغاتی دادن است.

در روز آخر مسافرت حتي المقدور از بازارها خريد نکنید تا در صورت نياز به تعويض کالا يا بازگشت به فروشگاه مربوطه دچار مشکل نشويد.

با خريد از غرفه هاي هر يک از بازارها، بسته به ميزان خريدتان، بايد يک يا چند برگه شرکت در مراسم قرعه کشي همان بازار، توسط فروشنده در اختيار شما قرار گيرد. بخصوص در زمان جشنواره‌های تابستانی بازار این قرعه‌کشیها بسیار داغ است. براي شرکت در قرعه کشي شما بايد تا قبل از آغاز مراسم، مشخصات خودتان را در برگه ها بنویسید و سپس در صندوقهاي مربوطه در همان بازار بيندازيد. زمان قرعه کشي بازارها بعد از غروب آقتاب است. حتما از فروشنده ساعت قرعه کشي بازار را بپرسيد. بعضي از بازارها در دونوبت ظهر و عصر مراسم قرعه کشي جوايز دارند. در صورتي که در قرعه کشي برنده جايزه شويد، براي تحويل جايزه حتما بايد کارت شناسايي معتبر و بليط برگشت را به مسئول مراسم ارائه دهيد.کيفيت و ارزش جوايز در مراسم قرعه کشي بازارها متفاوت است. هر چقدر جوايز قرعه کشي يک بازار ارزنده تر باشد طبیعتا تعداد شرکت کنندگان در مراسم قرعه کشي آن بازار نيز بيشتر خواهد بود.

در روز اول سفرتان خريد عمده اي انجام ندهيد و بيشتر بازارها قیمتهایشان را بررسی کنید چرا که ممکن است بعد از خريد يک جنس، در بازار ديگري آن جنس را با کيفيت بالاتر و يا قيمت مناسب تر پيدا کنيد.
خرید در کیش

در نهایت توجه داشته باشید که از نظر بسیاری از مسافران جزیره، دیگر از آن سال‌هایی که قیمت اجناس کیش پایین تر از شهرهای دیگر بود، گذشته است و بیشتر آن اجناس را با همان قیمت در شهر خودتان هم می‌توانید پیدا کنید. بنابراین از آنجا که سفر به کیش معمولا چند روزه و کوتاه است، پیشنهاد میکنیم به جای گشتن در مراکز خرید، تفریح کنید و از زیباییها و آرامش جزیره لذت ببرید. گاهی در آخر سفر به خودتان می‌آیید و می‌بینید که همه زمانتان را به گشتن در مراکز خرید هدر داده‌اید بدون اینکه خوش گذرانی کرده باشید.