sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

معرفی کامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی ایران با لینک وب‌سایت‌ها

شرکت های هواپیمایی داخلی ایران که متشکل از شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی و دولتی و نظامی هستند. در این صفحه اطلاعات کاملی درباره شرکت های هواپیمایی ایرانی در اختیار شما قرار می گیرد و اطلاعات آن بروز می شود. با تراولچی همراه باشید تا با شرکت های هواپیمایی ایران به صورت کامل آشنا بشوید٬ همچنین لینک های وب سایت های این شرکت ها و لینک های خدمات آنها درج شده است.

هما (IRAN AIR)

شرکت های هواپیمایی داخلی- هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایرانین ایرویز در اردیبهشت ماه سال 1325 تاسیس گردید و اولین خدمات مسافرت هوایی خود را در مسیر تهران به مشهد مقدس و پس از جنگ جهانی دوم آغاز نمود. درطول 17 سال (از سال1324 تا 1341) و به تدریج با دارا بودن تنها چند پرواز بین المللی به مهمترین خط هوایی داخلی تبدیل شد. در سال 1333 خط هوایی خصوصی دیگری تحت عنوان پرشین ایرویزیا پارس تاسیس گردید. در ابتدا، خط هوایی پرشین ایرویز فقط وظیفه ی حمل باربه اروپا را به عهده داشت.
در پی اتخاذ این تصمیم شرکت هواپیمایی ملی ایران در تاریخ پنجم اسفند ماه سال 1340 با ادغام دو شرکت هواپیمایی ایرانین ایرویز و پرشین ایرویز و ایجاد خط هوایی جدیدی بانام هواپیمایی ملی ایران با علامت اختصاری و سمبل هما تاسیس شد و از فروردین ماه سال 1341 فعالیت های خود را آغاز نمود.

از جمله اهداف اولیه ی تاسیس هما ، پوشش احتیاجات حمل و نقل هوایی داخل کشور همراه با رعایت بیشتر اصول ایمنی پروازی و برقراری سرویس های حمل و نقل هوایی با کشورهای هم جوار و دور دست ، ضمن مراعات همزمان قرارداد های متقابل مبانی تجاری و مصالح کشوربود. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حدود نیم قرن است که به عنوان بازویی توانمند در اختیار مردم ایران بوده و می کوشد تا با جابجایی مسافر، بار صادراتی و وارداتی و پست در شبکه داخلی و بین المللی به نحو مطلوب انجام وظیفه نماید. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما “55سال سابقه فعالیت دارد و در این مدت میلیون ها مسافر ایرانی و خارجی را از طریق صدها پرواز ایمن به مقصد رسانده است .

وب سایت : iranair.com  

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی مسافر

ایران ایرتور (IRAN AIRTOUR)

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در سال 1351 با هدف توسعه گردشگری و سفرهای زیارتی و انجام تورهای داخلی و خارجی ( چارتر و برنامه ای ) تحت پوشش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.

ایران ایرتور از سال 61 نسبت به برقراری تورهای منظمی در مسیر مشهد مقدس اقدام و استقبال از این تورها باعث شد تا دو سال بعد راه اندازی تورهای منظم به سایر کشورها را آغاز و به تدریج تورهای شارجه، دبی، چین، هند، کوالالامپور و سنگاپور را برگزار نمود. در سالهای 68 و 69 به منظور جلب جهانگرد از سایر کشورها اقدام به برگزاری سمینارهایی با شرکت مدیران و مسئولان شرکتهای توریستی نموده و با حضور در نمایشگاههای بین المللی و کسب جوایز، پذیرایی میهمانانی از کشورهای مختلف نظیر المان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، سوئیس، اتریش، انگلستان، امارات، بحرین و کویت بوده است.

از سال 1371 با افزایش تعداد مسافران با اجاره شش فروند هواپیما به فعالیت خود ادامه داد و شهر مشهد مقدس را به عنوان مرکز عملیات پروازی انتخاب و بدین ترتیب ارتباط هوایی مستقیم مشهد با سیزده مرکز استان برقرار شد. همچنین به منظور افزایش توان پروازی هما و ایرتور، مسئولیت انجام تعدادی از پروازهای حج عمره، حج تمتع و پروازهای منطقه ای مانند دمشق، استکهلم، مسکو، عشق آباد و تاشکند را پذیرفت بطوریکه حدود 55% از پروازهای حج تمتع و عمره از شهرهای مختلف را انجام داد. ایران ایرتور تا نیمه اول سال 79 تعداد 19 فروند هواپیمای استیجاری در اختیار داشته از نیمه دوم این تعداد به 14 فروند تقلیل یافت که با افزایش تعداد پروازها تغییر قابل ملاحظه ای در تعداد مسافر جابجا شده بوجود نیامد.

وب سایت : iat.aero

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

آسمان (ASEMAN)

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی ، پارس ایر ، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل یافت .هواپیمایی آسمان هم اکنون وسیع ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی با تاکید بر پرواز به مناطق محروم کشور را دارد .

آسمان برای پوشش هر چه بهتر شبکه پروازی خود ، سه مرکز پروازی به ترتیب در تهران ، شیراز و مشهد دایر کرده است. هر یک از سه مرکز یاد شده ، خدمه پروازی و آشیانه های تعمیر و نگهداری مستقل دارند تا از این طریق ضمن جذب و آموزش نیروی متخصص بومی ، پروازهای روزانه از استقلال کافی برخوردار باشند.

هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد . این امر سبب شده تا آهنگ رشد و توسعه آسمان بیش از پیش فرونی یابد . آسمان از بدو تاسیس تا کنون دو شاخص مهم یعنی توسعه ناوگان و توسعه توانمندی های فنی – عملیاتی شرکت را مد نظر داشته و در این راه به نتایج مهمی دست یافته که از آن جمله می توان عضویت در مجامع معتبر هوایی جهان همچون یاتا ، نرخ صعودی جابجایی مسافر ، گسترش شبکه پروازی ، جذب و آموزش نیروی متخصص ، ساخت آشیانه ها و کارگاه های متعدد مهندسی تعمیرات و دریافت گواهینامه های بین المللی از سازمان های معتبر هوایی اشاره کرد.

آخرین گواهینامه معتبر اخذ شده در این خصوص IOSA خوانده می شود که از سوی یاتا برای آسمان صادر شده است .

هواپیمایی آسمان همچون سایر خطوط هوایی جهان به ایمنی پروازهای خود قبل از هر شاخص دیگری توجهی خاص دارد . از این رو با ایجاد سیستم مدیریت ایمنی که در اصطلاح اس.ام.اس خوانده می شود ، آخرین رهیافت های جهانی ایمنی را در سازمان خود اعمال و دیده بانی می کند تا از این طریق سفری امن و راحت را برای شما فراهم نماید.

هواپیمایی آسمان هم اکنون با ۳۳ فروند هواپیما به ۴۰ شهر داخلی و ۱۳ کشور خارجی پرواز منظم برنامه ای دارد .

وب سایت : iaa.ir

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

ماهان (MAHAN AIR)

تأسیس اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در سال 1371 به نام شرکت هواپیمایی ماهان ثبت شد و فعالیت این مجموعه با پروازهای تهران – کرمان – تهران آغاز شد.

پس از آن ماهان با امکانات و شرایط آن زمان در تحقق هدف پیشرفت، امنیت و آسایش دو فروند هواپیمای ایرباس مدل 300B4 را در سال 1378 به ناوگان هوایی خود افزود. و در سال‏های بعد نیز توانست چندین فروند ایرباس مدل 300-600، 310، 320، 340 و بوئینگ مدل 747-300/400 را به عنوان مدرن‏ترین هواپیماهای موجود جهت انجام پروازهای دوربرد به کشورهای اروپایی و خاوردور مورد بهره‏برداری قرار دهد و برای مسیرهای کوتاه برد در داخل کشور نیز 16 فروند هواپیمای BAe-146-300 را به ناوگان خود وارد کرده است.

افزایش تعداد ناوگان به (54) فروند و توسعه شبکه پروازی به نقاط مختلف کشور و جهان، رشد بالای تعداد مسافران را نیز به همراه داشت به گونه‏ای که برابر گزارش سازمان هواپیمایی کشوری ایران، هواپیمایی در سال 1391 بیشترین مسافر را (در شبکه داخلی و خارجی) حمل کرده است. این موارد بخش کوچکی از پیشرفت‏های شرکت هواپیمایی ماهان در سال‏های اخیر به شمار می‏آید.

وب سایت : mahan.aero

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

کاسپین (CASPIAN)

هواپیمایی کاسپین (سهامی خاص) به عنوان اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور در سال 1372 تأسیس و فعالیت خود را در عرصه ارائه خدمات مسافری با 4 فروند هواپيما از نوع ياك 42 آغاز نمود. این شرکت با بهره‌گیری از تجربه 23 ساله و برخورداری از پرسنل متخصص و متعهد توانسته است ضمن توسعه فعالیت‌ها در ابعاد مختلف شرکت، به افتخارات ویژه‌ای در این حوزه دست پیدا کند.

از سال 1379 به مرور پنج فروند هواپيماي ملكي از نوع توپولوف 154 به ناوگان شركت اضافه گرديد.

هم‌اکنون شرکت هواپیمایی کاسپین با برخورداری از ناوگان هواپیماهای MD و بوئینگ 737 در مسیرهای پروازی داخلی و بین‌المللی به ارائه خدمت می‌پردازد و بر اساس سند چشم‌انداز تدوین شده و با مد نظر قرار دادن رقابت سالم با سایر شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت دستیابی به هدف تبدیل شدن به یکی از سه شرکت هواپیمایی برتر کشور انجام داده و گام‌های مثبتی را در این مسیر در بخش‌های مختلف بازرگانی، عملیات پروازی، آموزش، فنی و مهندسی و پشتیبانی برداشته است.

از جمله این موفقیت‌ها می‌توان به توسعه ناوگان هوایی کشور در تایپ جدید بوئینگ 737 و اخذ مجوزهای لازم در این زمینه اشاره نمود؛ به گونه‌ای که شرکت هواپیمایی کاسپین اولین دارنده هواپیمای بوئینگ 737 ملکی عملیاتی در کشور، تنها مرکز نگهداری و تعمیرات بومی تایپ هواپیمای بوئینگ 737 و اولین مرکز آموزش این تایپ در سطوح خلبان، مهماندار و تکنسین‌های فنی می‌باشد.

در حوزه سامانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت هواپیمایی کاسپین از سال 1393 اقدام به طراحی و استقرار مجموعه سامانه‌های یکپارچه سیمرغ به عنوان تنها مجموعه سامانه یکپارچه بومی در صنعت هوانوردی کشور شامل زیرسامانه‌های متعدد رزرواسیون و فروش، مدیریت پذیرش مسافر (DCS)، مدیریت ناوگان و کرو، نگهداری و تعمیرات، ترانسپورت و … نموده است که این سامانه‌ها هم‌اکنون در مجموعه‌های ذی‌ربط مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند و به اذعان کارشناسان امر، رقیبی جدی برای سامانه‌های خارجی مشابه به شمار می‌روند.

در بخش نگهداری و تعمیرات ناوگان نیز با تلاش‌های صورت پذیرفته در شرکت، هم‌اکنون کلیه امور نگهداری و تعمیرات هواپیماها تا سطح چک C در محل آشیانه شرکت و با بهره‌مندی از توان مهندسین پرافتخار این مجموعه صورت می‌پذیرد.

وب سایت : caspian.aero

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

کیش ایر (KISHAIR)

کیش ایر با هدف توسعه فعالیتهای جزیره زیبای کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال 1370 تأسیس شد. این شرکت پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خود را از خردادماه همان سال با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرد.
پس از طی دوره تأسیس و راه اندازی، از اواخر سال 1372 و با تغییر مدیریت شرکت، دوران سازندگی کیش ایر آغاز شد. بکارگیری متخصصان کارآزموده و رعایت اصل صرفه جویی و فعالیت مداوم سبب شد تا شرکت در مدت زمان کوتاهی ضمن رفع مشکلات، به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه بازرگانی، عملیات، فنی خدمات فرودگاهی و پشتیبانی دست یابد که تحقق چنین اموری، بستر مناسبی را برای موفقیت های بعدی فراهم ساخت. همزمان با گذراندن موفقیت آمیز دو دوره مقدماتی، دوره سوم به نام مرحله بازنگری و شکوفایی، از اواخر سال 1376 و با تغییر مجدد مدیریت آغاز شد.
کیش ایر در این زمان، 10 فروند هواپیمای اجاره ای شامل هواپیمای یاک 40 و توپولوف 154 در اختیار داشت که با تغییر سیاست های ارزی بانک مرکزی، عدم واگذاری ارز دولتی و افزایش نرخ ارز برای شرکت های هواپیمایی امکان نگهداری و انجام حداقل ساعت پرواز تعیین شده برای آنها عملی نبود. لذا به منظور پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی، تعداد هواپیماهای اجاره ای کاهش و در عوض، ساعت پرواز هواپیماهای باقی مانده افزایش یافت. از این مرحله می توان به عنوان آغاز دوره چهارم، یعنی اتخاذ استراتژِی نوینی برای خروج از بحران مربوطه یاد کرد.
فشارهای ناشی از نرخ بالای اجاره بها با تغییر نرخ ارز سبب شد تفکر خرید هواپیما در کیش ایر بیش از پیش دنبال شود. افق بلند شرکت در جهت استقلال کامل،کارآفرینی و ارتقاء ایمنی از دیگر شاخص هایی بود که کیش ایر را به خرید هواپیما، استفاده از خدمه پروازی ایرانی  بجای خدمه پروازی خارجی و انجام امور مهندسی تعمیرات در داخل تشویق می کرد. این امر اگرچه وقت گیر، پرهزینه و پرزحمت بود؛ ولی نتیجه مثبت در ابعاد مختلف، بویژه اقتصادی برای شرکت، سازمان منطقه آزاد کیش و کشور در برداشت.
اکنون نیز در مرحله پنجم از تاریخچه کیش ایر، مدیریت شرکت توانسته است سیاست استراتژی نوین خود را به مرز بلوغ برساند که ثمره آن را می توان افزایش ناوگان ملکی و نیز جایگزینی هواپیماهای غربی بجای هواپیماهای شرقی دانست و در حال حاضر این شرکت دارای دو فروند هواپیمای ایرباس A320، هفت فروند هواپیمای بوئینگ MD و سه فروند هواپیمای فوکر 100 می‌باشد و ان شاءالله به زودی شاهد ورود هواپیماهای پهن پیکر بیشتری به ناوگان کیش ایرخواهیم بود که این نیز در راستای رضایتمندی و تحقق خواسته های مسافران ضورت پذیرفته است.
این شرکت در حال حاضر، با تمام خصوصیات و استانداردهای لازم بین المللی، یکی از شرکت های عضو  IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA است.

وب سایت :  kishairlines.ir

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

نفت (NAFT)

اين شركت به عنوان اولين فعال صنعت هوايي در كشور، ابتدا با هدف پشتيباني از عمليات اكتشاف، استخراج  و توسعة عملياتي در مناطق نفتخيز جنوب فعاليت خود را در سال 1305 هجري شمسي تحت عنوان خدمات هوايي آغاز نمود . بعدها از واحدي تحت مديريت مناطق نفت خيز به صورت شركتي مستقل ارتقاء پيدا نمود وتحت عنوان شركت حمل و نقل هوايي ايران – نفت، زير مجموعة شركت ملي نفت ايران قرار گرفت و نهايتاً در سال 1379 سهام آن به صندوق بازنشستگي كاركنان صنعت نفت واگذار و به شركت هواپيمايي نفت ايران تغيير نام پيدا نمودو در جهت اهداف ترسيم شده ، روند تكاملي خود را در مسير تاريخ پر فراز و نشيب اش كه قريب 90 سال است ، طي مي نمايد .

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و خروج كارشناسان و متخصصان خارجي در سال 1357 از كشور ومتعاقب آن آغاز جنگ تحميلي  ،  بخش وسيعي از كشور به  ويژه مناطق نفتخيز و شهر آبادان  ( محل اصلي شركت هواپيمايي  نفت ايران) زير آتش دشمن قرار گرفت.

در آن شرايط بحراني مهندسان ، خلبانان ، كارشناسان و كاركنان خدوم اين شركت در حركتي خود جوش و ايثارگرانه زير حجم آتش دشمن موفق شدند، هواپيماها، تجهيزات، ابزار و ادوات حياتي اين صنعت را از آبادان به مكاني امن انتقال داده و بدون نياز به متخصصان خارجي در فعاليتي نوين علاوه بر عمليات پروازي در راستاي استمرار سياستهاي كلان شركت ملي نفت (اكتشاف ، استخراج ، توليد و صادرات ) اقدامات ارزشمند ديگري از جمله جابجايي مجروحين و امداد رساني به رزمندگان و … را در كارنامة خود به يادگار بگذارد.

از افتخارات ديگر شركت هواپيمايي نفت ايران از ابتداي تأسيس تا به امروز ضريب بالاي ايمني در پرواز مي باشد. به گونه اي كه  تاكنون هيچ سانحة  همراه با مسافر نداشته و بر اساس آمار جامعة جهاني، ايمن ترين شركت هواپيمايي خاورميانه لقب گرفته است.

از ديگر افتخارات شركت هواپيمايي نفت ايران در سدة دوم فعاليت صنعت نفت كشور تدوين برنامة چشم انداز ده ساله با افق 1404 مي باشد كه موجب باقي ماندن بر سكوي نخست ايمني پرواز در خاورميانه و استفاده حداكثري از توان و قابليت هاي تخصصي و فني بر اساس برنامه هاي تنظيم شده به منظور رسيدن به جايگاه بالاتر در عرصه هاي مختلف خواهد گرديد.

هم اكنون شركت هواپيمايي نفت همچون گذشته علاوه بر خدمت رساني به كاركنان خدوم شركتهاي تابعة وزارت نفت ، مانند ديگر اير لاين هاي كشور به ساير هموطنان عزيز نيز خدمت رساني مي نمايد.

اخيراً با اضافه شدن يك فروند بوئينگ 737 اجاره اي (بصورت ACMI) مسير نوسازي و توسعه ناوگان شركت دنبال مي شود.

وب سایت : naftairline.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

ساها (SAHA)

هواپیمایی ساها ، با بیشترین سابقه در صنعت هواپیمایی داخلی است. این هواپیمایی با استفاده از تیم مدیریت مجرب و کارکنان متخصص ، خدمت رسانی به مشتریان را با استاندارد های بالای فنی و عملیاتی در بستر جدیدی آغاز کرده و تضمین آرامش و امنیت و همچنین احترام به مشتری هدف قرار داده است. یکی از شاخص ترین موارد این هواپیمایی استفاده از بروز ترین تکنولوژی های دنیا در صنعت هوانوردی در کنار پرسنل جوان و با انگیزه جهت جلب رضایت مشتریان را می توان نام برد.

ناوگان این شرکت شامل بویینگ 737 با بروزترین ابزارها و آموزش برای مسیر های محلی و منطقه ای می باشد. ساها در حمل و نقل هوایی با کلیه ی مدل های بویینگ ( 707 ، 727 ، 747 و 737 ) از تاریخ 1971 با نامی متفاوت مشغول به کار بوده است. با چندین آشیانه وسیع این شرکت می تواند 5 هواپیمای بزرگ جت را برای تعمیر ، نقاشی و بررسی مجدد نگه دارد.

تیم مهمانداری ساها از مهماندارانی با گروه سنی جوان و متخصص تشکیل شده است که مطابق با استاندارد هایی از پیش تعیین شده گزینش شده اند. تمامی مهمانداران ساها پس از گذراندن دوره های مختلف تخصصی و ایمنی بر اساس استاندارد های جهانی ، آماده ی ارائه ی خدمات در محیطی حرفه ای می باشند.

وب سایت : sahaair.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

تابان (TABAN AIR)

مدت هاست در کشور بحث توسعه ناوگان هوایی مطرح است؛ بی شک چنین طرحی می تواند با انگیزه پاسخگویی به مطالبات مردم برای استفاده از این بخش از صنعت حمل و نقل صورت گرفته باشد و لاجرم تعصب فنی و حرفه ای متخصصین صنعت مصداق این مفهوم و این احساس مسئولیت بوده است اگر چه شرکتهای خصوصی بعنوان بنگاههای اقتصادی و معادلاتی از این دست در شکل گیری طرحشان نقش آفرین است اما عرق پرواز و همانطور که در صدر نیز به آن اشاره شد لبیک به نیازها و پاسخگویی به استقبال کنندگان از حمل و نقل هوایی حرکت و جهت به این سمت را تولید کرده است.
به همین منظور مجموعه ای متعهد و مسئول گردهم آمدند و شرکتی را با مسمای قدسی و پاک پایه گذاری نمودند و آن را تابان نامیدند و ایر راه به جهت پرواز به آن افزودند با این وصف عشق پرواز و خدمتگزاری به هم آمیخت از این پس تابان ایر متولد و در لیست شرکتهای هواپیمایی فعال جایگاه خاصی یافت.
تفصیل تاریخچه اش اینگونه است که با لحاظ احترام خاص به هیات موسس آن، مسئولیت عالیه این شرکت به فردی مجرب و مدیری توانا واگذار شده است به گونه ای که چشم انداز رشد و ارتقاء سطح کمی و کیفی شرکت با چنین شخصیتی تضمین شد و در مهر ماه 1385 اولین فروند هواپیمای این شرکت از نوع Bae146-300 با مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری وارد فضای کشور و در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین نشست. هواپیماهای بعدی در آبان ماه همان سال با شعار «با آرامش در اوج» به ناوگان کشور افزوده شد که با استعانت از خداوند منان و احترام به آستان مقدس علی ابن موسی الرضا پروازهای مشهد-کیش با حضور مقامات استان از جمله استاندار و مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نزاد آغاز شد.

وب سایت : taban.aero

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

فارس ایر قشم (FARS AIR)

شرکت هواپیمایی فارس قشم در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده که پایگاه اصلی آن در جزیره قشم است و سازمان عمران قشم نیز از سهامداران این شرکت است. فارس ایر قشم یک شرکت هواپیمایی مسافربری در ایران است که دفتر مرکزی آن در جزیره قشم قرار دارد و فرودگاه دیرستان قطب این شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود. این شرکت در حال حاضر فعال است.

وب سایت : farsair.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

زاگرس (ZAGROS)

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال 1384 با ثبت در منطقه آزاد اروند و با ورود دو فروند هواپیمای توپولوف فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1386 با ورود دو فروند هواپیمای بویینگ MD رنگ و بویی دیگر گرفت. اولین پرواز بین المللی زاگرس در سال 1387 با پرواز در مسیر تهران – دمشق انجام شد.
این شرکت توانست در مدتی کوتاه، با افزایش تعداد هواپیماهای ناوگان خود نامی شایسته در میان شرکت های مطرح و رو به رشد کشور به دست آورد و سهم به سزایی در حمل و نقل هوایی کشور را عهده دار شود.
زاگرس با دریافت گواهینامه Part 145 و Part M در بخش مهندسی تعمیرات هواپیما و ساخت کیترینگ مجهز به دستگاه های پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز، گام های رو به رشد خود را در جهت ارتقای خدمات پروازی برداشته است. همچنین با استفاده از استانداردهای کیفی و ایمنی بالا و به کار گیری نیروی انسانی متخصص و مجرب در برقراری پروازهایی ایمن و مطمئن تلاش نموده است.
ناوگان هواپیمایی زاگرس در حال حاضر دارای 21 فروند هواپیما، شامل ایرباس321 ، ایرباس 320، ایرباس 319 و بویینگ ام دی است و با ارایه بیش از 3400 صندلی، آماده پرواز در کلیه مسیرهای داخلی و بین المللی می باشد. این شرکت توانسته است با رشد 35 درصدی مسیرهای پروازی داخلی و خارجی و رشد 75 درصدی مسافران، پذیرای جابجایی بیش از 3,000,000 مسافر در یک سال اخیر باشد.

وب سایت : zagrosairlines.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

معراج (MERAJ)

شرکت هواپیمایی معراج در سال 1389 منطبق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس و خدمات رسانی به مشتریان خود را آغاز نمود. این شرکت با استفاده از تجارب مدیران و پرسنل خود، خدمات رسانی به مشتریان را با استانداردهای بالای فنی و عملیاتی در بستر جدیدی از ارائه خدمات و احترام به مشتری را مد نظر قرار داده است. از جمله موارد شاخص این ایرلاین میتوان دارا بودن ناوگان مدرن با میانگین سن پایین در کنار پرسنل جوان و با تجربه جهت جلب اعتماد مشتریان محترم را نامبرد. توسعه همزمان و همسوی ناوگان هواپیمایی کشوردر کنار رشد توانمندیهای فنی و عملیاتی و ایمنی از شاخصه های مهم این ایر لاین در هدف گذاریهای خود بوده است که در کنار آن با ایجاد آموزشهای مستمر پرسنل و توسعه زیر ساختهای مورد نیاز در جهت نیل به آن گام بر می دارد. هم اکنون این شرکت اکثر شهرهای داخلی و همچنین کشورهای بلغارستان، روسیه، ترکیه، عراق، کویت و امارات دارای ایستگاه فعال بوده و در حال ارائه خدمات و سرویس دهی به مسافران و مشتریان خود می باشند.

سیاستگذاری این شرکت ایجاد اطمینان از فضای ایمن به همراه آسودگی و راحتی خیال مسافرین در طول سفر و یک پرواز لذت بخش از ابتدا تا انتهای سفر است که توسط گروه پروازی این شرکت ایجاد می گردد و در این راستا طراحی و رنگ بندی لباس فرم مهمانداری با دقت خاص توسط حرفه ای ترین طراحان پیاده سازی و اجرا گردیده است تا رضایتمندی کامل مشتریان حاصل گردد.

امید همیشگی این ایرلاین دستیابی به شعار لذت پروازی مطمئن در طول سفر با اقدامات صورت گرفته است و بهره گیری از انتقادات و پیشنهادات مسافرین بهترین راهنمای ما در پیاده سازی این شعار می باشد.

کارکنان و پرسنل این شرکت پس از طی مراحل استخدام تحت نظر بسیاری از مدیران حرفه ای و تراز اوّل این صنعت که در هواپیمایی معراج مشغول به خدمت هستند آموزش و به کارگیری می شوند .

استفاده از بهترین کادر خلبانی و مهندسین فنی در کنار بازرسی های مستمر کارشناسان ایمنی و سلامت پرواز کمک شایانی به سرویس دهی سریع، مطمئن و ایمن به مسافرین کرده است که در این راستا کسب رتبه اول کم تاخیر ترین ایر لاین در سال های متوالی موید این امدعاست.

وب سایت : meraj.aero

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

هواپیمایی هسا (SEPAHAN)

ایرلاین سپاهان یا هواپیمایی هسا (HESA Airlines)  یک شرکت هواپیمایی متعلق به شرکت صنایع هواپیماسازی ایران است. مرکز این شرکت در شهر اصفهان واقع شده است هواپیمایی هسا شامل ۷ فروند از هواپیماهای ایران-۱۴۰ بود که ۴ فروند آن سقوط کرده است.

وب سایت : hesa.aero

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

آریا (ARIA)

آریا در سال ۱۳۷۹ خورشیدی توسط دو تن از خلبانان صنعت هواپیمایی ایران، خلبان اصغر عبدالله پور و خلبان مهدی دادپی (وی در جریان سانحه هواپیمای ایلیوشین آریا در فرودگاه مشهد کشته شد) افتتاح شد. مهدی دادپی از خلبانان شکاری نیروی هوایی در طول جنگ ایران و عراق و همچنین فرمانده پایگاه هوایی مهرآباد بود. وی پس از بازنشستگی از ارتش اقدام به تأسیس این شرکت کرد. آریا پروازهای خود را با بهره‌گیری از هواپیماهای استیجاری یاک ۴۰ و توپولف ۱۵۴ آغاز نمود. در سال ۱۳۸۲ این شرکت موفق به خرید دو فروند فوکر ۵۰ شد و پروازهای خود را در مسیر کیش و بندرعباس به دوبی به صورت منظم برقرار نمود.

وب سایت : ariaairline.ir

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

ارم (ERAM AIR)

هواپیمایی ارم در آبان ۸۴ ماه توسط تعدادی از بازنشستگان صنعت هوانوردی کشور برای ایجاد امکان رفاهی بیشتر برای مردم آذربایجان به مرکزیت تبریز تأسیس شد ولی اکنون مرکزیت این شرکت فرودگاه مهرآباد تهران می‌باشد.

هواپیمایی ارم ابتدا کار خود رو با ۱ فروند توپولف ۱۵۴ آغاز کرد و از آنجایی که شرکتهای با کمتر از ۳ فروند حق برقراری پروازهای برنامه‌ای ندارند این شرکت متعهد به وارد کردن هواپیماهای بیشتری شد. بدین ترتیب دومین توپولف هم وارد ناوگان شرکت شد؛ که به گفته مدیران شرکت این تعداد به زودی به ۳ فروند افزایش خواهد یافت. گفتنی است قرارداد هواپیماها بصورت اجاره به شرط تملیک است.در سال ۱۳۸۷ دو فروند توپولف این شرکت که مدت قراردادشان تمام شده بود به روسیه بازگشتند.

وب سایت : eramair.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

هواپیمایی قشم (QESHM AIR)

هواپیمایی قشم (Qeshm Airlines) یکی از هواپیمایی‌های دولتی ایرانی است. شرکت هواپیمایی قشم در سال ۱۳۷۲ با اجاره نمودن هواپیما فعالیت پروازی خود را با نام فراز قشم شروع کرد. از سال ۱۳۷۵ با انعقاد قرارداد اجاره با مالکین هواپیماهای مسافری پهن پیکر پروازهای خود را در مسیرهای تهران- قشم، تهران- دبی و دیگر شهرهای ایران انجام داده است. در ابتدا پروازهای مسافری این شرکت با دو فروند هواپیما آغاز شد و شرکت توانست تا سال ۱۳۷۹ تعداد ۷ فروند هواپیما در اختیار گیرد. در سال ۱۳۸۵ مالکین تصمیم به واگذاری شرکت نمودند و در نهایت در سال ۱۳۸۸ شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم متعلق به بابک زنجانی مالک این شرکت گردید. در تاریخ ۹۱/۱۰/۱۸ رسماً اسم شرکت از هواپیمایی فراز قشم به هواپیمایی قشم تغییر یافت. نهایتاً این شرکت در سال ۱۳۹۳ به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران واگذار گردید.

شرکت هواپیمایی قشم علاوه بر انجام پروازهای داخلی، عتبات عالیات و دمشق، پروازهای خارجی به مقاصد دبی، شارجه، راس الخیمه، منامة بحرین را برقرار نموده است. علاوه بر جابجایی مسافرین، این شرکت با در اختیار داشتن ۲ فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ باری حمل بار تا ظرفیت ۵۰ تن را در مسیرهای مختلف از جمله تهران- شانگهای، تهران- استانبول، تهران- کابل، تهران-دبی و تهران-اسلام-آباد را عهده‌دار بوده است.

وب سایت : qeshm-air.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

آتا (ATAAIR)

هواپیمایی آتا یک شرکت هواپیمایی ایرانی است که در شهر تبریز تأسیس شده‌است. این شرکت با تصویب هیئت دولت، در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۷، به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی کشور ایران، راه‌اندازی شد. نخستین پرواز شرکت هواپیمایی آتا در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۸ هجری شمسی همزمان با افتتاح این شرکت توسط وزیر راه و ترابری وقت، از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد مشهد صورت پذیرفت و پروازهای رسمی شرکت هواپیمایی آتا از تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ هجری شمسی از تبریز به مقصد تهران انجام شد. شرکت هواپیمایی آتا فعالیت خود را با ۴ فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس MD-۸۳ با ظرفیت ۱۶۵ نفر مسافر آغاز نموده و در حال حاضر این شرکت دارای ۸ هواپیمای بوئینگ MD و ۳ هواپیمای ایرباس آ-۳۲۰ و ۴ فروند بوئینگ ۷۳۷ می‌باشد. سرپرست هواپیمائی آتا کاپیتان همایون قدیمی و مالک و رئیس هیئت مدیره و سهامدار اصلی این شرکت، محمدرضا زنوزی مطلق می‌باشد.

وب سایت : ataair.ir

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

سهند آسیا

شرکت هواپیمایی سهند آسیا نیز از سال ۸۸ با دو فروند هواپیمای بوئینگMD فعالیت خود را آغاز کرده است. شركت هواپیمایی سهند آسیا ، ایمنی پروازها و آرامش مسافران را سرلوحه كارخود قرار داده است. برای رسیدن به این اهداف ، سهند آسیا ناوگان خود را به هواپیماهای غربی از نوع جت دو موتوره بوئینگ ساخت كشور آمریكا مجهز کرده است.
هواپیمای یاد شده دارای امتیازات متعددی است كه به چند نمونه از آنها اشاره می شود: ایمنی در طراحی و ساخت هواپیما بسیار مورد توجه بوده به طوری كه برای همه موارد احتمالی كه ممكن است در پروازحادث شود امکانات و تسهیلات لازم پیش بینی شده است. برای تأمین ایمنی پرواز و امنیت مسافرین اقدامات موثر، پیش بینی و تدارك دیده شده است. آموزش های ایمنی پرواز در زمان شروع پرواز به مسافرین داده می شود.

وب سایت : sahand-air.asia

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

اترک (ATRAK)

این شرکت در سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوزهای داخلی و بین‌المللی آغاز به کار کرد..ناوگان این هواپیمایی در حال حاضر شامل ۳ فروند هواپیمای ایرباس ای۳۲۰ است که ۲ فروند آن فعال و در حال استفاده است.

وب سایت : atrakair.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

هواپیمایی پویا (POUYA AIR)

این شرکت نیز یکی دیگر از ایرلاین‌های تازه تأسیس ایرانی است که در زمینه جابه‌جایی مسافر و بار فعالیت می‌کند.

وب سایت 

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

سپهران (SEPEHRAN)

این شرکت در اواخر سال ۹۴ با دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که از هواپیمایی پگاسوس ترکیه خریداری شد کار خود را به مرکزیت شیراز آغاز کرد و قرار است که طی ۲ سال آینده ناوگان خود را به ۱۷ فروند از این نوع هواپیما برساند.

شرکت هواپیمایی سپهران (سهامی خاص) در سال 1390 با اساسنامه ای مشتمل بر 71 ماده و 9 تبصره پس از تصویب مجمع عمومی به ثبت رسید. هواپیمایی سپهران سپس با طی مراحل اداری و حقوقی وتوسعه ناوگان هوایی خود در سال 1395 با اخذ استانداردهای لازم موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی با موضوع  فعالیت در حمل و نقل بازرگانی شامل مسافر، بار و محصولات پستی از طریق پروازهای برنامه ای منظم و نا منظم و ارائه هر گونه خدمات مربوط به حمل ونقل هوایی به اشخاص حقیقی و حقوقی گردید. برنامه ریزی اولیه شرکت هواپیمایی سپهران برای پوشش پروازی داخل کشور، بخصوص ایجاد ارتباطی قوی بین مناطق جنوبی با سایر مناطق کشور است. که بر این اساس شبکه پروازی خود، به مرکزیت پایگاه منطقه جنوب کشور در شیراز را بنا نهاده و افتخار خدمت به هموطنان خود را دارد.

وب سایت : sepehranairlines.com

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی

نسیم (NASIM AIR)

شرکت هواپیمائی نسیم یک شرکت تازه تأسیس و اولین ایرلاین شهر اصفهان است و به زودی پروازهای خود را از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان شروع خواهد کرد. استاندار اصفهان در اردیبهشت سال نود و پنج و در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه صنعت گردشگری، هُتلداری و صنایع وابسته در اصفهان خبر از راه اندازی دو خط هوایی با نام‌های ‘ نسیم بهشت ‘ و ‘ جی ‘ در اصفهان داده بود. رسول زرگر پور در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفته بود: «ایجاد ایرلاین اختصاصی که پایه آن در اصفهان مستقر باشد، کمک فراوانی به توسعه صنعت گردشگری اصفهان می‌کند و در کاهش تاخیرها و لغو پروازها بسیار مؤثر خواهد بود و کمبود پروازهای اصفهان به سایر نقاط کشور را رفع خواهد کرد».

در شامگاه جمعه اول مرداد ماه نود و پنج یک فروند بوئینگ ۴۰۰−۷۳۷ با شماره سریال ۲۵۱۶۹ که پیش از این متعلق به کمپانی هواپیمایی سری ویجایا بوده است وارد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان شد. گفته می‌شود این هواپیما که اولین پرواز خود را در سال ۱۹۹۲ انجام داده است باوجود عمر نسبتاً بالا از شرایط نگهداری و سیکل ساعات پروازی مناسب برخوردار است. قرار است چهار فروند هواپیمای دیگر از این نوع وارد فرودگاه اصفهان شودو به ناوگان نسیم ایر بپیوندد. بنابر گفته استاندار اصفهان این شرکت تا نیمه نخست امسال فعالیت خود را در شهر اصفهان شروع خواهد کرد.

وب سایت : nasimairlines.ir

خدمات حمل بار

خدمات فرودگاهی مسافر