sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

تکنولوژی در سفر، معرفی چادرهای مسافرتی مدرن

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

وقتی منزل را به قصد طبیعت گردی و کمپ زدن ترک میکنیم، چادر در واقع به منزل جدید ما تبدیل خواهد شد. هرچقدرشرایط اسکان در چادر راحت تر و امکانات آن بیشتر باشد، طبیعی ست که ما احساس بهتری داشته باشیم. اما این روزها خبر از ساخت چادرهای متفاوتی به گوش میرسد. از چادرهای مسافرتی مدرن که از نور آفتاب برای تولید برق استفاده میکنند تا چادرهایی که مثل قایق روی آب شناور هستند. پس همانطور که مشخص است چادرهای مسافرتی از فرم و ظاهر گرفته تا مواد اولیه ی تولید در حال تغییر و بهبود هستند. در این میان دانشمندان و طراحان دست به دست هم میدهند تا با طراحی و ساخت چادرهای مسافرتی مدرن، سفر را برای شرایط متفاوت و سلیقه های متفاوت دلپذیرتر کنند.

یکی از نکاتی که در بیشتر چادرهای مسافرتی مدرن مورد توجه است، توجه به زیبایی در عین کارآمدی ست. بیشتر چادرهای قدیمی غالبا یکی از این دو مزیت را دارا بودند. در واقع برخی از آنها در حالی که ظاهر زیبا و حرفه ای داشتند زیاد کارآمد نبودند و آنهایی که حرفه ای تر و کارآمدتر بودند، توجه زیادی به طراحی آنها نشده بود.

همچنین چیزی که تا به حال مشخص است این است که چادرهای جدید، در عین جذابیت و هیجان انگیز بودن، با طبیعت در هماهنگی بیشتری هستند. اگر دوست دارید در خصوص چادرهای مسافرتی مدرن بیشتر بدانید، ادامه مطلب را با ما همراهی کنید.

 

چادرهای عجیب Heimplanet

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

اگر جایی در حیاط خلوت منزلتان کمپ میکنید، احتمالا به همچین چیزی نیاز نخواهید داشت! اما اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه سر از هیمالیا درآورده اید، بهتر است در خصوص این چادر مسافرتی مدرن بیشتر بدانید. چادر جدید کمپانی Heimplanet در عرض چند ثانیه برپا میشود و در مقابل بادهایی با سرعت 100 مایل در ساعت مقاومت میکند. پس اگر قرار است به کوهپیمایی حرفه ای و پرخطری پا بگذارید، این احتمالا از آن وسایل سفری ست که جان شما را بسیار نجات خواهد داد. قیمت این چادرها حدودا 7هزار دلار آمریکاست ولی خبر خوش این است که میتوانید مدل Cave آن را تنها با 700 دلار خریداری کنید.

اکثر چادرهای مسافرتی مدرن برای شرایط آب و هوایی سختی طراحی شده اند تا در مواقع لزوم جان کسانی که در آنها هستند را نجات دهند. پس بابت 7 هزار دلاری که میپردازید بایستی خیالتان راحت باشد که قرار است سفر کم دغدغه تری را تجربه کنید.

 

چادرهای قایقی Kahuna

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

بعد از یک روز کایاک خسته کننده، احتمالا این نوع از چادرهای مسافرتی مدرن جای دوست داشتنی برای استراحت است. چادر Kahuna با طراحی بر مبنای قایق، یه شکلی ساده تبدیل به استراحتگاهی روی آب خواهد شد. Mario Weiss و Damian Fankhause سعی کرده اند با تلفیق فرم قایق و چادر، استراحتگاه مطلوب و جالبی برای علاقه مندان به قایق سواری ایجاد کنند. این چادر یک نفره روی دو عرشه کوچک قایق کایاک سوار میشود و محل استراحت راحت و امنی را برای قایق سوار آماده میکند. به نظر این تمام چیزی ست که عاشقان این رشته ورزشی دوست داشتنی میخواهند!

علاوه بر اینها، فرم این چادر طوری طراحی شده که در صورت نوسان کایاک به راحتی واژگون نشود و در صورت لزوم بتوان سریع آن را جمع کرده و به ادامه ورزش و یا تفریح پرداخت.

 

چادرهای ساده ی Nikolai Sorensen

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

شاید بسیاری از ما بعد از یکی دو تابستان استفاده مداوم از چادر، آن را به دور بیاندازیم و به فکر خریدن چادر جدید باشیم. اغلب آسیب پذیر بودن رویه چادرها و همچنین رنگ آنها که به مرور با کثیف شدن با ما حس خوب قبلی را نمیدهد باعث میشود تا زود به زود به فکر عوض کردن چادر بیفتیم. چادرهای مسافرتی مدرن طراحی شده توسط Nikolai Sorensen چیز عجیب و غریبی نیست که بشود به آن مغرور بود! در واقع طراحی جالب این چادر در جادار بودن و در عین حال طول عمر بالا و سادگی آن است. بنابراین اگر قصد دارید برای یک هواخوری چند روزه به دل جنگل بزنید و یا در یکی از فستیوالهای موسیقی تابستانی شرکت کنید، این چادر دو نفره تا حد زیادی پاسخگوی راحتی شماست و با جداره محکم و با دوام، دغدغه اینکه بخواهید هر سال به فکر چادر جدید باشید را از سر شما بیرون میکند!

 

مزیت دیگر این چادر در برپا کردن و جمع کردن سریع و ساده آن است. علاوه بر این فرم مثلثی آن باعث میشود آب باران به راحتی از روی آن عبور کند و اگر در اطراف جایی که چادر را برپا کرده اید یک جوی آب حفر کنید، میتوانید با خیال راحت در چادر نشسته و از شنیدن صدای باران لذت ببرید!

 

چادرهای Cocoon Tree

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

Cocoon Tree به معنی پیله کرم ابریشم است. جالب است که شکل چادرهای این کمپانی هم دقیقا مثل پیله کرم ابریشم است! این چادرها مخصوص زمانی ست که قرار است چند روز آخر هفته را در جایی کمپ کنید. پیله ابریشمی شما از درخت آویزان میشود و برای استتراحت و نشستن به شما یک فضای دایره ای و در واقع کروی میدهد. شاید اوایل برافراشتن این چادر زیبا کمی پیچیده باشد اما با یکی دوبار بستن آن، شما را در انجام آن حرفه ای خواهید شد!

جالب است بدانید اگر متمایل باشید میتوانید این چادر را روی زمین هم قرار دهید، اما در حقیقت جذابیت واقعی آن زمانی ست که جایی میان زمین و هوا معلق باشد! نکته دیگری که هست این است که برای بستن آن به درخت احتمالا باید کمی آمادگی بدنی مناسبی داشته باشید. برخلاف چادرهای معلقی که به سه درخت وصل میشوند و طریقه نصب راحت تری دارند، این چادرهای مسافرتی مدرن کمی بدقلق تر هستند.

 

یک Opera Mobile Suite عجیب و جالب!

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

اپرا سوئیت جالبی که در عکس میبینید تلفیقی از زیبایی معماری و لذت سفر است. طرح کلی و شکل ظاهری ای چادر از سالن اپرای دیزنی الهام گرفته شده است و مخصوص کسانی ست که علاوه بر راحتی و لذت سفر، دستی در معماری و هنر هم دارند. شاید این کمپ در واقع حرفه ای ترین کمپی باشد که تا بحال شاخته شده و در برابر زیبایی و امکانات بسیاری که دارد قیمت بالای 32 هزار دلار آن شاید به نظر چندان هم غیرمنصفانه نباشد!

بدون شک تجربه سفر با چنین کمپی تفاوت چندانی با زندگی در اتاق خواب شما نداشته باشد. امکاناتی نظیر تخت خواب، سوریس بهداشتی، حمام و سینک ظرف شویی به نظر تمام آن چیزی ست که شما برای یک سفر به اصطلاح لاکچری نیاز دارید! البته چیزی که باید قبل از خرید این موبایل سوئیت در نظر گرفت، کسب اجازه تردد آن در کشوری مثل ایران است. معمولا استیشن های طویل و یا سوئیت های متصل به خودرو در ایران محدودیت های تردد خاصی دارند. برای همین بهتر است قبل از اقدام به خرید در خصوص آنها مطمئن شد.

 

چادر خورشیدی Orange

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

ما معمولا به سفر میرویم تا کمی از دنیای سیم کشی شده و وابسته به برق و باتری دورتر باشیم. اما به هرحال این چادر برای کسانی طراحی شده که به کمی برق باتری بیشتر در سفر احتیاج دارند. ممکن است شما دوست داشته باشید از لپ تاپ و یا آی پد خود در سفر استفاده بیشتری بکنید و حتی شاید تصمیم گرفته اید بخشی از کار خود را در تعطیلات و در حالی که در چادر خود دراز کشیده اید انجام دهید! زمانی که در این چادر به سر میبرید از گجت های گیم گرفته تا وسایل جی پی اس و یا حتی آرمایشگاه کوچک شما به عنوان یک دانشمند میتواند به برق و امکانات الکترونیکی متصل باشد!

به هر حال کمپانی Orange با طراحی این چادر قصد دارد، دنیای کسانی که شدیدا به تکنولوژی وابسته هستند را با دنیای سفر و ماجرا جویی متصل کنند.

 

چادرهای کریستالی Bubble Tree

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

این یکی را اگر روزی در وسط جنگل ببینید احتمالا حسابی متعجب خواهید شد. این حباب های کریستال در واقع بیشتر از اینکه قابل حمل باشند، برای استفاده در مکان های ثابت به عنوان سرپناهی زیبا در نظرگرفته میشوند. خاصیت جالب این چادرها بهینه بودن در برابر شرایط بسیار سرد و یا بارانی ست. هرچند در شرایط معمولی هم به نظر سرپناه زیبا و خوبی باشند اما توصیه میشود در هوای بسیار گرم، جای دیگری را برای استراحت انتخاب کنید! هرچند که برخی با تعبیه یک سیستم سرمایشی ساده تا حد زیادی آن را برای شرایط آب و هوایی گرم هم آماده میکنند.

ترکیب این چادر حباب شکل با یک ست مبلمان و یا نشیمن های زیبا، منظره دل چسبی و فریبنده ای را خلق میکنید!

 

کمپ همراه دوچرخه Bushtrekka

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

کمپانی Bushtrekka دست بکار شده و برای دوچرخه سواران هم کمپ همراه بسیار سبک و خلاقانه ای تولید کرده است. این کمپ اماکن آن را میدهد که برای سفر با دوچرخه خود خیال آسوده تری داشته باشید و هرجا لازم شد استراحت کنید، تنها با چند دقیقه چادر خود را در مجاورت دوچرخه برپا کنید!

چادرهای مسافرتی مدرن Tentsile Tree

چادر-های-مسافرتی-مدرن

 

قبل تر هم در معرفی چادرهای Cocoon گفتیم که مزیت جالب آنها این است که میتوانند به درخت بسته شده و در هوا معلق باشند. اما این مدل جدید از چادرهای Tentsile Tree جدا چیز جالب و عجیبی ست! شما میتوانید به راحتی و به کمک سه درخت این چادر را برپا کرده و سپس از مشاهده منظره دلچسب آن لذت ببرید. در واقع خصوصیت جالب این چادر مسافرتی مدرن این است که در عین خاص و جالب بودن، قابلیت بستن و بازکردن ساده ای دارد. در کنار همه اینها سعی شده تا این چادر معلق به اندازه کافی امن باشد تا شما با خیال آسوده در آن استراحت کنید.

یکی دیگر از قابلیت های جالب این سری از چادرهای Tentsile Tree، امکان اتصال 3 چادر به هم است! در این حالت شما با اتصال حلقه های مشترک در محل اتصال سه چادر به هم، و بعد بستن آنها به سه درخت، یک کمپ حرفه ای و دیدنی را خلق میکنید!

چادر-های-مسافرتی-مدرن