sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

چند روش ساده برای مصرف کمتر اینترنت همراه در سفر

اینترنت همراه در سفر

در سفرهای مدرن امروزی،همه ما بیشتر به موبایل وابسته هستیم و باید از اینترنت همراه در سفر استفاده کنیم. در عین حال موبایلها گاهی در عمل کارآمدی خود را از دست می دهند و ما نمی توانیم هر کجا که لازم است از آنها استفاده کنیم و این شرایط نوعی سردرگمی را در سفرهایمان به وجود می آورند.

چک کردن نقشه ها، دانلود برنامه های سفر، پیدا کردن اطلاعات تماس هتل ها، اطلاعات وسایل حمل و نقل عمومی و غیره همگی به اتصال به اینترنت نیاز دارند. اگر از اپراتور مناسبی استفاده نکنید رومینگ بسیار گران است حتی زمانیکه از اپراتورهای محلی هم استفاده میکنید، حجم اینترنتی که در دسترس شماست زیاد نیست و در مقایسه با آنچه در خانه خود استفاده می کنید بسیار ناچیز است.

راههایی وجود دارد که با بکار بردن آنها می توانیم در سفرهایمان کمتر از اینترنت همراه استفاده کنیم و در عین حال احتیاجاتمان را هم رفع کنیم.

اپلیکیشنهای صرفه جویی در اینترنت همراه (Data Saving)

برای شروع بهتر است یک یا دو مرورگری را که معرفی میکنیم دانلود کنید. روش کار این مرورگرها مشابه است به این صورت که آنها اطلاعاتی را که به گوشی یا تبلت شما ارسال می شود فشرده میکنند تا حجم کمتری داشته باشند. که این مساله علاوه بر افزایش سرعت، حجم اینترنت مصرفی و هزینه های شما را کاهش میدهد. مرورگر معروف گوگل کروم بر روی سیستم عاملهای اندروید و IOS در دسترس است که یکی از ویژگیهای اصلی آن همین صرفه جویی در استفاده از اینترنت همراه است و تا 50% حجم اطلاعات جابجاشده را کاهش می دهد. این اپلیکیشن یک دشبورد دارد که نشان میدهد که با استفاده از آن در ماه گذشته چقدر  صرفه جویی کرده اید. مرورگر اوپرا مینی هم همین ویژگی ها را دارد و  در مقایسه با  دیگر مرورگرها تا 90% صرفه جویی دارد.

البته واضح است که راه بهتر این است که اصلا از هیچ یک از مرورگرها را استفاده نکنید.

اینترنت همراه در سفر

ورژن های آفلاین اپلیکیشن ها را استفاده کنید.

وقتی در اینترنت به دنبال ورژن آفلاین اپلیکیشنها می گردید از تعداد زیاد آنها متعجب خواهید شد. هر اپلیکیشنی که بخواهید از سفرنامه نویسی گرفته تا تبدیل ارز، راهنماهای شهری و ترجمه به صورت آفلاین وجود دارند. این اپلیکیشنها بدون اتصال اینترنت هم کار می کنند و زمانی که به وای فای متصل می شوید به طور اتوماتیک سینک می شوند.

اپلیکیشن های جهت یابی از مهمترین اپلیکیشن هایی هستند که بر روی گوشی خود دارید و از آنها استفاده میکنید اما میتوانند حجم اینترنت شما را بخورند. به جای آنها  نقشه های آفلاین را نصب کنید و یا از قابلیتهای ویژه گوگل مپ در ابن زمینه استفاده کنید.

برخی تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید.

به جز استفاده از اپلیکیشن هایی که ذکر شد می توانید تنظیماتی را در گوشی خود تغییر دهید تا حجم مصرفی اینترنت همراه را کاهش دهید.

ابزارهای آپدیت کردن و بک آپ گرفتن اتوماتیک در گوشی به شدت اینترنت مصرف می کنند. این ابزارها بسیار مفید هستند اما نیازی نیست تا از اینترنت همراه گوشیتان نیز استفاده کنند. قابلیت آپدیت اتوماتیک پلی استور و اپ استور را در گوشی خود خاموش کنید یا تنظیمات آنها را تغییر دهید تا فقط زمانی که به وای فای متصل هستید آپدیت شوند. برای ابزارهای مشابه مثل آی کلاود و دراپ باکس هم همین کار را انجام دهید. تنظیمات گوشی خود را با دقت بررسی کنید تا در مورد همه ابزارهای مشابه از جمله بک آپ گرفتن عکس ها، نت فلیکس، ایزارهای پیش بینی آب و هوا و … هم این کار انجام شود. سیستمهای عامل امروزی این امکان را به شما میدهد که برای هر یک از اپلیکیشنها جداگانه تصمیم بگیرید.

اینترنت همراه در سفر

ممکن است با انجام این کار، در برخی اپلیکیشنها مثل فیس بوک شما ساعاتی از دسترس دیگران خارج شوید اما ارزش صرفه جویی را دارد. همچنین قابلیت نمایش خودکار ویدئوها را نیز خاموش کنید و یا طوری تنظیم کنید که فقط هنگام اتصال به وای فای به طور خودکار نمایش داده شوند.

همان طور که میبینید گاهی ساده ترین روشها می توانند بهترینها باشند. زمانهایی که به اینترنت همراه احتیاج ندارید کلا آن را خاموش کنید و یا حتی گوشی خود را روی حالت هواپیما بگذارید. همه این راهها باعث می شود که مطمیئن شوید از اینترنت همراه خود ناخودآگاه استفاده نمی کنید و هنگامی که به خانه برمیگردید با قبض سرسام آور موبایل خود روبرو نمی شوید.