sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

سفر هیجان انگیز ، چند نکته ساده اما کارآمد!

سفر-هیجان-انگیز

 

وقتی خانه را به مقصد معلوم یا نامعلومی ترک میکنید به این معنی ست که توقع دارید در قبال زمان و هزینه ای که صرف میکنید یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید. گرچه انسان ها معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی هیجان زده میشوند، اما تجربه نشان داده بعضی از این عوامل در اکثر افراد رنگ و بوی یکسانی دارد. بیشتر افراد از دیدن منظره دریا و یا یک آبشار زیبا به وجد می آیند و احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که در سفر ردپای رودخانه ها را دنبال میکنید تا به محل مناسبی برای کمپ برسید. قصد داریم در ادامه چند نکته ساده اما جالب در خصوص خلق یک سفر هیجان انگیز را باهم مرور کنیم!

 

یک صبح خوب و احتمالا یک روز خوب!

حال و هوای خوب صبح و لذت صرف یک صبحانه جانانه احتمالا انرژی شما را برای ادامه روز تامین میکند! اگر این اتفاق نیفتاد و با اتفاقات صبح روز سفر لذت نبردید اجازه ندهید این حس در ادامه روز با شما همراه باشد.

سفر-هیجان-انگیز

 

با طلوع و غروب آفتاب هماهنگ شوید

هرجای دنیا که باشید، صحنه طلوع و غروب آفتاب تاثیر عمیقی بر شما خواهد گذاشت. علاوه بر این هماهنگ کردن زمان بیداری با طلوع آفتاب باعث میشود شما بتوانید از تمام طول روشنایی روز برای گشت و گذار بهره ببرید. به خود یادآوری کنید که برای خوابیدن همیشه زمان هست و سفر هیجان انگیز زمانی اتفاق می افتد که شما از تمام ظرفیت یک روز نهایت استفاده را کرده باشید.

 

با دیدن آب از نشان دادن واکنش غریزی خجالت نکشید!

چه فایده اگر تمام زمان را صرف نشستن در کنار آب کنید. هرچند که شنیدن صدای موج های ساحل بی نهایت آرام بخش باشد باز هم نباید به سادگی از وسوسه پریدن و آب تنی در آب گذشت! علاوه بر اینها هرچقدر هم که از پیاده روی روزانه خسته باشید، کمی شنا کردن بدون شک این خستگی را از تن شما بیرون می آورد. پس فراموش نکنید که آب تنی بخش جدانشدنی از یک سفر هبجان انگیز است!

سفر-هیجان-انگیز

 

از ماشین بزنید بیرون!

اگر مجبورید تا مقصد بعدی یکسره رانندگی کنید بد نیست هر یک ساعت بایستید و کمی استراحت کنید. اگر تیزبین باشید قطعا در طول جاده مناظری وجود دارند که ارزش توقف کردن را داشته باشند. علاوه بر اینها با اینکار ریسک اتفاقات ناگوار جاده ای در اثر خستگی را هم تا حد زیادی کاهش داده اید!

 

چند بازی پرانرژی را در نظر داشته باشید

شاید شما هم در دوران دبیرستان و یا حتی قبل تر مثل خیلی ها یک راکت بدمینتون داشته اید! چه طور است یکی از همان ها تهیه کنید و با خود به سفر ببرید. تحقیقات نشان داده انجام بازی های پرانرژی باعث افزایش فعالیت مغز و ایجاد هیجان میشود. پس گویا این مورد هم قرار است به لیست فعالیت های شما برای داشتن یک سفر هیجان انگیز اضافه شود.

سفر-هیجان-انگیز

 

بین بچه ها رقابت ایجاد کنید

اگر شما هم با کودکان سفر میکنید بد نیست بدانید آنها به اندازه شما تجربه و درک درستی از سفر ندارند. پس این احتمال زیاد است که در طول سفر گاهی کسل و بهانه گیر شوند. اما خبر خوب در خصوص اکثر بچه ها این است که به شدت شیفته رقابت هستند! پس هر فرصت ساده و حتی خنده داری را که میتوانید ایجاد کنید تا حسابی به تکاپو بیفتند!

 

غذاهای محلی را امتحان کنید

بهتر است در سفر دست از خوردن غذاهای همیشگی و یا فست فود بردارید و کمی بیشتر به سفر خود رنگ و بوی واقعی تر ببخشید! یکی از بخش های به یادماندنی سفر بدون شک تست کردن غذاهای محلی ست که حتی تا به حال اسم آنها راهم نشنیده اید! سفر هیجان انگیز مستلزم این است که برخی عادت ها را کنار گذاشته و به قول معروف از ناحیه امن همیشگی فاصله بگیرید!

 

برنامه سفر را بر اساس فعالیت ها بچینید

این نکته را هرگز فراموش نکنید. در سفر زمان به اندازه ای که در خانه هستید در اختیار شما نیست. در واقع اتفاقات پیش بینی نشده و یا خودخواسته باعث میشود اگر برنامه سفر را بر اساس زمان چیده باشید به دردسر بیفتید. چاره کار ساده است. برنامه ریزی را فعالیت محور کنید! در واقع تصمیم بگیرید امروز را به قدم زدن، شنا کردن و خرید بپردازید. لازم نیست برای هرکدام اینها زمان مشخصی تعیین کنید و کافی ست یک زمان بندی حدودی در خصوص تک تک آنها در ذهن داشته باشید. با اینکار فرصت این را دارید که با تمرکز بیشتری در لذت های سفر غرق شوید و در واقع موفق شوید یک سفر هیجان انگیز را رقم بزنید!

سفر-هیجان-انگیز