sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

درباره ی فرودگاه قشم (دیرستان) بیشتر بدانیم

 

فعالیت فرودگاه قشم از سال 1349 آغاز شده است اما مطالعات و پروژه ی آن از سال 1304 شمسی آغاز گردیده بوده است. در سالهای اول فعالیت فرودگاه قشم، تنها دوبار در هفته پرواز به مقصد تهران و از تهران به قشم انجام می شده است. در آن زمان مساحت اولیه پایانه فرودگاه قشم ۶۰۰ مترمربع وطول باند اصلی ۲۶۰۰متر با عرض ۴۵ متر وباند فرعی ۲۰۰۰متر با عرض ۴۵متر مربع بوده است. این روند ادامه دار بود تا اینکه در سال 1360 شمسی این مساحت افزایش پیدا کرد و باند اصلی به طول ۳۸۴۵متر عرض ۶۰ متر ارتقاء ‌یافت. در سال 1366 این تغییرات و توسعه به بهره برداری رسید و در همین سال بود که مساحت ترمینال ها به ۱۸۰۰متر مربع افزایش ومجددا در سال ۱۳۶۹ با ایجاد توسعه پایانه پایانه حجاج (طبقه دوم) به ۲۶۰۰متر مربع گسترش یافت .گفتنی است که فرودگاه قشم در نزدیکی روستای دیرستان قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی قشم از بزرگترین فرودگاه های جنوب کشور به شمار می رود که غرب خاورمیانه به شرق آسیا را مرتبط می کند.

امکانات فرودگاه قشم

-پارکینگ

-غرفه صنایع دستی: فروش انواع صنایع دستی، روزنامه، مجله، کیف، چمدان، لوازم آرایشی و بهداشتی

-غرفه فروش نوشیدنی و کیک

-غرفه فروش غذا

-رستوران و کافی شاپ

-غرفه صنایع دستی

-امانت بار

– شعبات بانکی و ارزی

شرکت های هواپیمایی فعال

ایران ایر، ایران ایر تور، ماهان، قشم، تابان، معراج، کاسپین و آسمان

مقاصد هوایی

تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کیش و دوبی

وسایل حمل و نقل عمومی

تاکسی

اتوبوس

نزدیکترین هتل ها به فرودگاه قشم

هتل سینگو قشم، هتل آلاله 2 قشم، هتل ساحل طلایی، هتل ارم قشم، هتل آپارتمان پلاس قشم، هتل آپارتمان کاوان قشم و…

اشیای ممنوعه

مواد محترقه، سلاح سرد(چاقو، دشنه، قمه، موکت برو …)، سلاح گرم (انواع اسلحه)، انواع اسپری های شیمیایی، اسباب بازی های جنگی، اسید، بیش از 250 گرم خاویار، فرش بیش از 24 متر، حیوانات بدون مجوز، داروهای حاوی مخدر و کدیین، مشروبات الکلی و مواد مخدر

نکته ی آخر

مسافرین جزیره ی قشم می توانند برای سهولت در سفر و داشتن سفری با آرامش از طریق شرکت تراولچی اقدام به خرید بیلیت هواپیما کنند.

.