sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

در نظر گرفتن ستاره صنایع دستی برای هتل‌ها

براساس طرحی جدید در سازمان میراث فرهنگی، به هتلی که با صنایع دستی و هنرهای سنتی تزیین شود، یک ستاره صنایع دستی به رنگ آبی داده خواهد شد.
دادن ستاره صنایع دستی به هتل‏ها

امروزه صنایع دستی مختلف و متنوعی توسط هنرمندان نفاط مختلف کشور تولید می‌شود که نیاز به بازار برای فروش دارد. به همین دلیل با استفاده از سیاستها و راههای مختلف باید در پی توسعه بازار فروش برای این محصولات بود. ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش، راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه در مجموعه‌های کاری و حتی مراکز تاریخی که مراجعه گردشگران به آنها زیاد است می‌تواند زمینه خوبی برای فروش محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی محسوب شود.به همین دلیل براساس طرحی جدید در سازمان میراث فرهنگی، به هتلی که با صنایع دستی و هنرهای سنتی تزیین شود، یک ستاره صنایع دستی به رنگ آبی داده خواهد شد.

با توجه به اینکه هتل‌ها محل اسکان گردشگران داخلی و خارجی هستند با استفاده از صنایع دستی در دیزاین و حتی راه اندازی بخشی برای فروش این محصولات می‌توان به راحتی علاوه بر اشتغالزایی، زمینه رونق در این بخش را ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، بهمن نامورمطلق – معاون صنایع دستی – گفته است : در این طرح، ایده ای دادیم مبنی بر این که بین ستاره هایی که به هتل ها تعلق می گیرد، یک ستاره هم برای صنایع دستی داشته باشیم و هر هتلی که از هنرهای سنتی یا صنایع دستی در طراحی فضاهای داخلیش استفاده کرده یا می‌کند، یک ستاره آبی دریافت کند تا مردم متوجه شوند که این هتل تا چه اندازه به هویت فرهنگی احترام گذاشته و از زیبایی شناسی بومی که موجب اشتغالزایی مردم کشور نیز شده، استفاده کرده است.

حوزه صنایع دستی یکی از عرصه‌هایی است که با اندوخته کم می‌توان شغلی را راه اندازی کرد و زمینه خوبی برای اشتغالزایی در کشور است.
استفاده از صنایع دستی و سنتی در دیزاین هتل

او ادامه داد: طرح یادشده خوب است، اما متاسفانه کمی کُند پیش می رود، امیدواریم معاونت گردشگری در آینده، با معاونت صنایع دستی ارتباط خوبی در این زمینه برقرار کند. مطالعات این طرح انجام، ارائه و مصوب شده است؛ اما هنگام اجرا، به پایان دولت یازدهم و جابه جایی هایی که در معاونت گردشگری داشتیم، برخورد کردیم.

گفتنی است بیشتر کارشناسان اعتقاد دارند که حوزه صنایع دستی یکی از عرصه‌هایی است که با اندوخته کم می‌توان شغلی را راه اندازی کرد بنابراین هرچقدر مسئولان در این بخش سرمایه گذاری و به تولیدکنندگان توجه کنند، به سود کشورمان خواهد بود.