sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

قوانین و محدودیت‌های حمل مایعات در بار دستی در هواپیما

حدود ده سال است که قوانین و محدودیت‌هایی برای حمل مایعات در بار دستی در هواپیما وضع شده است اما تعداد این قوانین زیاد و حتی گاهی پیچیده است
قوانین و محدودیت‌های حمل مایعات در بار دستی در هواپیما

حدود ده سال است که قوانین و محدودیت‌هایی برای حمل مایعات در بار دستی در هواپیما وضع شده است اما تعداد این قوانین زیاد و حتی پیچیده است و گاهی حتی مسافرانی که غالبا با هواپیما سفر می‌کنند نیز در مورد آنها گیج می‌شوند. کشورها و خطوط هوایی مختلف نیز قوانین گوناگونی دارند. در این مطلب سعی می‌کنیم این محدودیتها را در هنگام ورود یا خروج از بریتانیا بررسی کنیم. دقت کنید که قوانین ذکر شده در این مقاله مختص بریتانیا تا زمان نگارش مطلب است. اگر چه بسیاری از این موارد در کشورهای مختلف یکسان است اما اگر در آینده قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید بهتر است از خط هوایی مورد نظرتان اطلاعات کافی و معتبر را بگیرید.

مایعاتی که اجازه حمل آنها را در بار دستی خود ندارید

طبق قوانین بریتانیا این مایعات را اجازه ندارید در بار دستی در هواپیما با خود حمل کنید:

تمامی نوشیدنی‌ها حتی آب آشامیدنی

غذاهای مایع یا در اصطلاح آبکی شامل سوپ، مربا، عسل، شربت

لوازم آرایشی بهداشتی مانند کرم، لوسیون، روغن، عطر، ریمل و رژلب

انواع اسپری مانند فوم اصلاح، اسپری مو و دئودورانت

انواع خمیر مانند خمیر دندان

انواع ژل مانند ژل مو و ژل حمام

مایع شستشوی لنزهای تماسی چشم و نمونه هایی مانند آن

قوانین سفر با مایعات ممنوعه ذکر شده

اجازه ندارید بیش از 100 میلی لیتر از هر یک از مایعات ذکر شده را با خود به درون هواپیما ببرید. اگر قصد حمل آنها بیش از این مقدار را دارید باید آنها را درون ظروف جداگانه با ظرفیت حداکثر 100 میلی لیتر بریزید. اگر ظرف بزرگتر از این سایز باشد و آن را نصفه پر کنید هم پذیرفته نمی‌شود. این ظروف باید درون یک کیسه پلاستیکی شفاف حداکثر در ابعاد 20 سانتی‌متر در 20 سانتی‌متر باشند و هر نفر می‌تواند تنها یک کیسه در دست داشته باشد. در این کیسه را باید بتوان بست یا گره زد. کیسه‌هایی که بیش از حد پر هستند پذیرفته نمیشوند.  در کل حداکثر مقدار مایعاتی که می‌توانید با خود داخل هواپیما ببرید یک لیتر است. کیسه‌ها را باید به حراست فرودگاه یا ماموران امنیتی نشان دهید. خوب است بدانید بیشتر فرودگاههای بریتانیا کیسه هایی مناسب با این ابعاد را در ازای مبلغ کمی پول در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

بیشتر فرودگاههای بریتانیا کیسه هایی مناسب برای حمل مایعات به هواپیما را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.
قوانین حمل مایعات در بار دستی

قوانین مربوط به مایعاتی که از فری شاپ فرودگاه می‌‏خرید

اگر نوشیدنی، عطر یا هرنوع مایعات از فری شاپ فرودگاه خریدید، اجازه دارید در بار دستی در هواپیما آن را حمل کنید حتی اگر بیش از 100 میلی‌لیتر باشند. درب این آیتم‌ها نباید باز شده باشد و باید در کیسه شفاف مختص فرودگاه باشد. توجه داشته باشید که اگر به کشور دیگری سفر می‌کنید قوانین آنجا را هم در نظر بگیرید چون ممکن است طبق قوانین آنجا ورود همین مایعات هم ممنوع باشد.

قوانین و محدودیت‌های حمل دارو در بار دستی در هواپیما

اگر مجبورید در طول پرواز داروهایی ضروری مصرف کنید یا از کرمهای خاصی استفاده کنید می‌توانید آنها را با خود به درون کابین هواپیما ببرید حتی اگر بیش از 100 میلی‌لیتر باشند. فقط نسخه مربوطه یا نامه‌ پزشکتان را همراه خود داشته باشید و آن را به ماموران امنیتی نشان دهید. حمل تمامی قرص ها و کپسولها، سرنگ برای تزریق، ژلهای خنک کننده و داروهای مایع مجاز است.

قوانین حمل شیر یا غذای بچه در بار دستی در هواپیما

اگر همراه با کودک یا نوزاد سفر می‌کنید، هر چقدر نیاز دارید می‌توانید شیر و غذا برای او در بار دستی خود داشته باشید حتی اگر بیش از 100 میلی‌لیتر باشد. دقت کنید که شیر و آب جوشیده حتما درون شیشه شیر بچه باشد.

با رعایت برخی ضوابط میتوانید داروهای خود و شیر و غذای کودک همراهتان را داخل هواپیما ببرید. محدودیتهای بار دستی داخل هواپیما

قوانین و محدودیت‌های حمل غذا در بار دستی در هواپیما

غذاهای جامد مانند بیسکوییت، میوه و ساندویچ را می‌توانید با خود به هواپیما ببرید اما در مورد غذاهای مایع مانند سوپ و مربا تمامی محدودیتهای ذکر شده را دارند. بعضی کشورها در مورد برخی اقلام خاص غذایی نیز محدودیت‌هایی دارند. اطلاعات لازم را از خط هوایی خود بگیرید.

آیا اجازه دارید فندک یا سیگار الکترونیک را داخل هواپیما ببرید؟

بله می‌توانید، اما هر فرد مجاز نیست بیش از یک سیگار الکترونیک یا فندک  همراه خود داشته باشد. باید بدانید که قوانین مربوط به مایعات شامل این مورد هم می‌شود و حتما هنگام عبور از گیت‌های امنیتی آنها را در کیسه‌های مخصوصی که ذکر شد قرار دهید.