sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

چرا مهمانداران هواپیما علاقه ای به کار در فرست کلاس ندارند؟

به نظر می رسه همه دوست دارن توی شغلشون ترفیع بگیرن بجز مهمانداران هواپیما ؟ با تراولچی همراه باشین تا صحبت های مهمانداران هواپیمایی های مختلف در دنیا رو از کار توی بخش های اکونومی و بیزنس کلاس بخونین.

شما فکر می کنین خدمه هواپیما همیشه بیشتر ترجیح میدن که به جای صدها نفر از مسافران بخش معمولی هواپیما ،برای تعداد کمی از مسافران شیک در قسمت درجه یک یا بخش تجاری کار کنن؟ خب فکرتون اشتباه هست. در ادامه میگیم که چرا مهمانداران هواپیما ترجیح می دن در بخش اکونومی کار کنن.

تقریبا همه ی شرکت های هواپیمایی یه سیستم ارتقا شغلی دارن به طوری که شما به عنوان مهماندار ابتدا کار خودتون را از قسمت های معمولی شروع می کنیم و بعد با ارتقا شغلی به بخش های درجه یک و بیزنس کلاس می روید. اما شرکت هایی هم هستند که به خدمه  اجازه می دن که خودشون انتخاب کنن که در کدام بخش کار کنن.

براساس گزارش چندین مهماندار هواپیما، زمانی که آنها برای 10 نفر به جای 70 نفر در کابین های لوکس کار میکنن، نه تنها کار آسون تر نمیشه بلکه سخت تر هم میشه. دلیلش هم این هست که در بخش ویژه تقاضاهای افراد برای سرویس گرفتن خیلی بالاتر هست.

صحبت های مهمانداران هواپیمایی های مختلف

مهمانداران هواپیما

هدر وایلد (Heather Wilde)، که مهماندار هواپیما هست میگه: «کار در بخش اکونومی کلاس بسیار ساده تر هست.»

او در سایت Quora نوشته: « در یک پرواز معمولی و اکونومی همه چیز ساده اس. مهماندار ارشد هواپیما مسئولیت رسیدگی به تمام اعلان ها و اسناد و مدارک و انبارداری به علاوه وظایف هر فرد برای تکمیل سرویس نوشیدنی و میان وعده، چک کردن راهرو و غیره ، را دارد و با این حال هنوز کار راحت هست.

اما به تجربه به من ثابت شده که در بخش درجه یک و فرست کلاست هیچ زمانی برای استراحت وجود نداره، چون در هر دقیقه از پرواز، باید درخواست مسافران که خیلی بیشتر از بخش اکونومی هست رو جواب بدید و  مطمئن شوید که تمام وظایفی که در بخش اکونومی داشته اید همان ها را هم در زمان درست انجام داده اید. صادقانه بگویم، احساس می کردم تبدیل به یک پیشخدمت در آسمان شده ام.»

نورالیا مازلان (Nuralia Mazlan) که یکی دیگه از مهمانداران هواپیمایی هست میگه: «سرویس دهی به صد نفر در بخش معمولی برای من در هر زمانی بهتر از پذیرایی از 16 نفر در بخش درجه یک است. مسافران غذاشون رو می خورن و زیاد ازش شکایتی ندارن. بعدش ما برای جمع آوری زباله هاشون میریم. بعدش هم اگر پرواز طولانی در شب باشه به راحتی به سراغ خواب و استراحت میریم.»

رفتار متفاوت مسافران در فرست کلاس هواپیما

تجربه مهمانداران نکته ی جالبی رو هم نشون میده که توی مسیرهای پرواز مختلف، رفتار مسافران بخش فرست کلاس یا بیزنس کلاس باهم فرق میکنه.

به عنوان مثال، یه مهماندار گفته: « من معمولا دوست دارم در بخش درجه یک به عنوان مهماندار کار کنم بجز پرواز های فرودگاه لس آنجلس! هرکسی در پرواز لس آنجلس باشه فکر میکنه که یه شاهزاده هست و باید مثل یک فرد مشهور و سلیبریتی باهاش رفتار بشه.»

برای سایر خطوط هوایی، بی ادب ترین مسافران بخش فرست کلاس، مسافرانی هستن که از نیویورک به لندن یا نیویورک به میامی سفر می کنن.

یک مهماندار هواپیما به نام برد (Brad) در مصاحبه ای با مجله ایندیپندنت گفته: «در پرواز مسیر نیویورک – فلوریدا همه فکر می کنن که مهم ترین فرد جهان هستند. یکبار یک مسافر حدودا چهل ساله داشتم که گفت من بد غذا هستم و از من خواست تا بادام ها را از آجیل مخلوطش و همچنین پنیر پارمیسان رنده شده در سالادش و سیب زمینی را از تبوله(tabouleh) که نوعی غذا هست، جدا کنم.”

می بینین که هرشغلی دغدغه های خاص خودش رو داره. دفه بعدی که سوار هواپیما شدین به درخواست های بقیه مسافران توجه کنین تا متوجه بشین که مهمانداران هواپیما با چه سوال ها و درخواست هایی روبرو میشن و واکنش اونها به چه صورت خواهد بود.

منبع : nypost.com