sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

پرواز با کودکان: بایدها برای داشتن پروازی بدون نگرانی و استرس 

پرواز با کودکان را دلپذیر کنیم.
پرواز با کودکان را دلپذیر کنیم.

پرواز با کودکان لازمه ی سفرهای خانوادگی است. شما گاهی ناگزیر هستید با فرزندان خود به سفرهای هوایی بروید. این امر گاهی برای والدین نگران کننده و استرس زاست. از این جهت که ایشان نمی دانند چه رفتاری در پرواز با کودکان چه رفتاری داشته باشند. با مطالعه ی مقاله ی زیر والدین می آموزند در پرواز با کودکان چه کارهایی باعث کاهش استرس می شود. به این ترتیب با داشتن آگاهی نسبت به مسائل سفر هوایی با کودکان می توانند بدون نگرانی پرواز کنند.

تا حد امکان بلیط پرواز با کودکان را به صورت یک مسیره بگیرید.

اغلب اوقات، سخت ترین بخش سفر رسیدن به هواپیما است. زمانی که وارد هواپیما می شوید و در صندلی خود می نشنید، کار تمام شده است. پس از آن شما فقط باید بنشینید و با کودک خود سرگرم باشید. هیچ کس دوست ندارد برای طی یک مسیر چند ساعته ناگزیر به تغییر هواپیمایش شود. خصوصاً این که کودک یا کودکانش نیز با او همسفر باشند.

تغییر هواپیما به این معناست که شما با باید تمام وسایل و بچه هایتان جابجا شوید. اتوبوس سوار شوید، ترمینال خود را تغییر دهید، انتظار بکشید تا پرواز جدید از راه برسد. تمام این کارها را باید با کودکانتان انجام دهید. درست است که شما از جابجایی و سرگردانی در فرودگاه میانی و اتلاف وقت خسته می شوید. اما کودکان شما تحمل کمتری دارند و بسیار بیشتر خسته می شوند. ساعت ها انتظار در یک فرودگاه میانی، همه را خسته می کند.

پرواز دو مسیره در سفر با کودکان شما را دچار مشکل می کند.

یکی دیگر از مشکلات این انتخاب ها زمان است. اگر شما به اولین پرواز خود دیر برسید، ممکن است دومی را نیز از دست بدهید. یا اینکه برای رسیدن به آن شتاب زیادی بکنید. این کار به خودی خود برای یک نفر سخت است. حالا شما در نظر بگیرید که فرزندانتان نیز همراهتان باشند. قطعاً مشکلات شما چند برابر خواهد شد. البته این امر بیشتر در مورد پروازهای خارجی بیشتر اتفاق می افتد اما در پروازهای داخلی نیز ممکن است.

بنابراین سعی کنید تا حد ممکن پروازی را انتخاب کنید که نیاز به ترانزیت نداشته باشد. به عبارتی مجبور نباشید برای رسیدن به مقصد از هواپیما پیاده شده، چند ساعت در فرودگاه میانی توقف کنید و بعد با هواپیمای دیگری سفر خود را دنبال کنید. حتی اگر بهای بلیط کمی بیشتر باشد. برای پرواز با کودکان تا حد ممکن سفری با یک پرواز را انتخاب کنید. به این ترتیب هم خودتان در وقت صرفه جویی کرده اید و هم کودکانتان آرامش بیشتری خواهند داشت. به این ترتیب شما و کودکانتان بی دلیل دچار استرس نخواهید شد.

 

وسایل لازم برای کودکانتان را در ساک هایی که داخل هواپیما می برید، بگذارید.

در پرواز با کودکان بدترین زمان وقتی است که شما به چیزی نیاز دارید اما در چمدانتان است. اقلامی نظیر پوشک، دستمال مرطوب، غذای کودک و لباس های اضافی. به یاد داشته باشید که همیشه این وسایل را بیش از مقدار نیاز بردارید. چرا که احتمال هر چیزی در سفرتان وجود دارد.

در پرواز با کودکان ملزوماتشان را بیش از مقدار نیاز بردارید.
در پرواز با کودکان ملزوماتشان را بیش از مقدار نیاز بردارید.

ممکن است لباسشان کثیف شود پس به یک پیراهن اضافی برای آنها فکر کنید. ممکن است کودکان دچار یک بیماری ناگهانی بشوند. پس داروهای مناسب را فراموش نکنید. این احتمال نیز وجود دارد زمان پرواز طولانی تر شود. در این صورت پوشک یا غذای کودک شما تمام شود و دچار مشکل شوید. پس در پرواز با کودکان بیش از مقدار نیاز وسیله بردارید.

به یاد داشته باشید که برای کودک شما پرواز با منزل هیچ فرقی ندارد. بنابراین تمامی وسایل لازم برای کودکتان را در ساکی با خود به داخل هواپیما ببرید. چون نیازهای کودک شما بسته به سن و شرایطش هر لحظه ممکن است تغییر کند و شما باید بتوانید در هر لحظه به آن نیازها پاسخ مناسب بدهید. پس ساکی مخصوص به او با خود به درون هواپیما ببرید.

در هنگام خرید بلیط و گرفتن کارت پرواز در انتخاب صندلی هایتان دقت کنید.

در پرواز با کودکان به این نکته توجه کنید که همه ی اعضای خانواده کنار هم نشسته باشند. اگر یکی از والدین از کودکانش جدا نشسته باشد، کودک احساس ناامنی و اضطراب می کند. خود والدین نیز با دور بودن از بچه  ها مضطرب می شوند. فراموش نکنید که سوار بر هواپیما شدن و رفتن به آسمان تجربه ی متفاوتی بر روزی زمین است. ممکن است کودک شما دچار ترس از ارتفاع باشد. امکان دارد کودک نگران این باشد که هواپیما سقوط کند. نبودن والدین در کنار پدر و مادر می تواند به این نگرانی ها دامن بزند. پس هم در هنگام خرید بلیط این نکته را به فروشنده گوشزد کنید و هم در زمان گرفتن کارت پرواز.

در پرواز با کودکان هر ساعت آنها را خود را با یک هدیه ی کوچک غافلگیر کنید.

اگر پرواز شما بیش از چهار ساعت طول می کشد، مطمئن باشید که فرزندتان خسته خواهد شد. بنابراین هنگامی که در پرواز با کودکان تان همسفر هستید، آنها را با هدایایی کوچک خوشحال کنید. هر یک ساعت یک بار به آنها یک کتاب یا یک اسباب بازی یا خوراکی ای ویژه بدهید. با این کار آنها را مدتی سرگرم می کنید. تحمل کودکان به اندازه ی بزرگان نیست. شما هر یک ساعت یک بار به آنها چیزی جدید می دهید. بنابراین کودکان وقت خود را با هدیه ی جدید شما سپری می کنند. به این ترتیب کمتر دچار بی حوصلگی می شوند و بهانه جویی می کنند. این کار مخصوصا در پروازهای بین المللی باعث آرامش شما و کودکتان و البته همسفرانتان می شود.

غذای ویژه ای برای پرواز با کودکان به همراه داشته باشید.

غالباً خطوط هوایی از مسافران خردسال خود پذیرایی ویژه ای می کنند. اما ممکن است کودک شما آن غذاها را دوست نداشته باشد. مخصوصاً اگر فرزندتان کمی بدغذا باشد. اگر شما برای او خوراکی مخصوصی به همراه داشته باشید، کودکتان گرسنه نمی ماند. این کار موجب می شود که فرزند شما پس از سیر شدن به خواب برود و در طول مسیر اذیت نشود. به این ترتیب با آرامش یافتن کودکانتان، اضطراب و نگران از شما نیز دور خواهد شد.

در پرواز با کودکان برای آنها خوراکی مناسب به همراه ببرید.
در پرواز با کودکان برای آنها خوراکی مناسب به همراه ببرید.