برای حفظ سلامت در پرواز چه کارهایی را انجام دهیم؟

تولد نوزاد درون هواپیما به کمک مهماندارانی که به حفظ سلامت در پرواز کمک می کنند.
تولد نوزاد درون هواپیما به کمک مهماندارانی که به حفظ سلامت در پرواز کمک می کنند.

حفظ سلامت در پرواز موضوع مهمی است که شاید در ابتدا بی اهمیت جلوه کند. اما رعایت موضوعات بهداشتی برای مسافران خصوصاً در پروازهای طولانی ضروری به نظر می رسد. در این مقاله ده نکته ی مهم برای داشتن یک پرواز سالم به خوانندگان تراولچی ارائه می شود.

در صورت بروز هر گونه مشکل جسمی از درخواست کمک از مهمانداران خجالت نکشید.

مسئولین پرواز برای کمک به موقعیت های اورژانس هایی آموزش پزشکی لازم را دیده اند. آنها حتی آموخته اند که در صورت لزوم یک زایمان مناسب را انجام دهند. بنابراین اگر شرایط جسمی نامناسبی داشتید، از گفتن آن به مهمانداران و خدمه ی پرواز خجالت نکشید. این کار به حفظ سلامت شما در پرواز کمک می کند.

از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

در طول پروازهای خارجی امکان پذیرایی از شما با نوشیدنی های الکلی وجود دارد. صرفنظر از مسائل اعتقادی، نوشیدنی های الکلی در طول پرواز بیش از حالات دیگر مضر است. نوشیدنی های الکلی باعث تشدید کم آبی بدن می شود. کم آبی در بدن عوارضی نظیر سردرد به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، کم بودن غلظت هوا باعث می شود که الکل زودتر بر بدن شما اثر کند. پزشکان معتقدند نوشیدن یک لیوان شراب در هوا مانند نوشیدن دو لیوان بر روی زمین است. از آنجایی که الکل می تواند سریعتر شما را تحت تأثیر قرار دهد، بهتر است برای حفظ سلامت در پرواز از نوشیدن آن پرهیز کنید.

از نوشیدن قهوه یا چای خودداری کنید.

قهوه یا سایر نوشیدنی های گرم از آب مخازن داخل هواپیما درست می شوند. هر چند به نظر می رسد که باکتری های احتمالی با جوشانده شدن آب از بین می روند. اما اینطور نیست. شما باید همچنان نگران آلودگی آب های جوشیده ی بیرون آمده از مخازن باشید. نکته ی دیگر اینکه کافئین موجود در این نوشیدنی ها به کم آبی بدن شما کمک می کنند. بنابراین برای حفظ سلامت در پرواز از نوشیدن قهوه یا چای خودداری کنید.

برای حفظ سلامت در پرواز قهوه یا چای ننوشید.
برای حفظ سلامت در پرواز قهوه یا چای ننوشید.

نوشیدنی های گاز دار ننوشید.

افزایش ارتفاع ممکن است باعث تجمع بیشتر گاز در روده های شما شود. معمولاً در ارتفاع گاز روده ها 30 درصد افزایش می یابد. بنابراین از خوردن نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید. این کار سبب می شود که روده هایتان کمتر آسیب ببینند و یا ورم کنند. رعایت این موضوع برای کسانی که مبتلا به بیماری های ورم معده و روده هستند، ضروری است. آنها برای حفظ سلامت در پرواز باید بیش از سایرین از خوردن نوشابه های گازدار پرهیز کنند.

گاهی در طول پرواز راه بروید و تمام مدت پرواز را در صندلی خود ننشینید.

پاهای شما در سفرهای هوایی شما بیش از روی زمین در معرض خطر ایجاد لخته ی خون است. این لخته ها به دلیل آویزان بودن زیاد پاهای شما ایجاد می شود. بنابراین به حفظ سلامت در پرواز خصوصاً پروازهای طولانی بیندیشید. سعی کنید برای چند دقیقه هم که شده راه بروید یا بایستید و حرکات کششی انجام دهید. همچنین از پوشیدن لباس های تنگی که به لخته شدن خون کمک می کنند، اجتناب کنید.

بالا گذاشتن پاها برای جلوگیری از لخته شدن خون و حفظ سلامت در پرواز
بالا گذاشتن پاها برای جلوگیری از لخته شدن خون و حفظ سلامت در پرواز

پزشکان مراقبت های ویژه برای پرواز اعتقاد دارند که بهترین کار ورزش های پایی است.  در پروازهای طولانی سعی کنید حداقل یک بار در هر ساعت پاهای خود را به اطراف حرکت دهید. اگر نمی توانید از جایتان بلند شوید، این تمرینات را در صندلی خود انجام دهید. به صورت متناوب زانوهایتان را تا سینه تان بالا بیاورید و به طرف صندلی بچرخانید. در صورت امکان پاهای خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید.

 

اگر نشستن در صندلی میانی آزارتان می دهد، حتماً درخواست جابجایی صندلی تان را بکنید.

برخی از افراد از نشستن میان دو فرد دیگر آزار می بینند. گاهی برای برخی این موضوع به حدی آزاردهنده است که باعث فشارهای قلبی می شود. اگر شما از این افراد هستید، در هنگام خرید بلیط به این نکته اشاره کنید. علاوه بر این به هنگام گرفتن کارت پرواز به مسئول مربوطه تذکر دهید. اگر موفق نبودید، در زمان نشستن بر صندلی با مهماندار خود هماهنگ کنید. این کار به شما برای حفظ سلامت در پرواز کمک می کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

بودن در یک مکان مسقف به این معنا نیست که به کرم ضد آفتاب نیاز ندارید. استفاده کنید. یک آزمایش کوچک نشان داده است بر روی خلبانان  انجام شده است. میزان آفتاب سوختگی کسانی که به مدت ساعت پرواز کرده اند، به اندازه ی کسانی است که20 دقیقه آفتاب گرفته باشند. همچنین محیط هواپیما دارای هوای بسیار خشکی است. پس برای جلوگیری از خشکی پوست و خارش های متعاقب آن، پوست خود را مرطوب کنید.

 

پیش از برخاستن هواپیما و صعود کامل نخوابید.

در لحظه ی برخاستن هواپیما از زمین تأثیر فشار هوا بر گوش هایتان  را احساس کرده اید؟ به همین جهت است که مهمانداران به شما آب نبات تعارف می کنند. آدامس نیز گزینه ی خوبی برای کنترل فشار بر گوش هایتان است. حالا در نظر بگیرید که شما به خواب رفته اید. بی تردید این فشار بیشتر خواهد شد و دچار سردرد نیز می گردید. پس سعی کنید تا زمان برخاستن کامل هواپیما و به اوج رفتن، بیدار بمانید.

به جای لنز طبی عینک بزنید.

برای حفظ سلامت در پرواز به جای گذاشتن لنز در چشمان خود، عینک بزنید. هوا در داخل کابین بسیار خشک است و می تواند باعث سوزش چشم شما شود. همچنین بستن چشم برای مدتی و یا خوابیدن با لنز کار خوبی نیست. این کار می تواند باعث تحریک چشمان شما شود.

 

برای حفظ سلامت در پرواز زیاد آب بنوشید.

 

در طول پرواز گلویتان  خشک می شود؟ طبیعی است چرا که هوای درون کابین هواپیما فقط نوشیدنی های شور را سرزنش نکنید. کابین هواپیما برای رطوبت کم آنها شناخته شده است، زیرا غلظت هوای داخل کابین برای تنفس انسان در ارتفاع بالا تنظیم شده است. بنابراین هوا خشک است که باعث خشکی بدن شما می شود. پزشکان توصیه می کنند که در هر پرواز حتماً لااقل نیم لیتر آب بنوشید.

تراولچی سفر سلامت و خوشی را برای شما آرزو می کند.

نوشیدن آب برای حفظ سلامت در پرواز
نوشیدن آب برای حفظ سلامت در پرواز
شماره تلگرام پشتیبانی
09339814917